Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 18

Emner: Genbrug jeres gule gamle duge, mellemværk og pudebetræk!!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637

    Genbrug jeres gule gamle duge, mellemværk og pudebetræk!!

    Så fik jeg mit indtil dato største patchwol projekt færdigt!!

    LIGE inden det skulle gives væk til min dejlige mor...

    Tæpper består af silke som min far kan købt hjem fra Thailand, blonder og mellemværk, duge af forskellige slags - mange arvet fra min (stadigt levende) farmor (som flere af dem havde fået musehuller) og særligt dugen fra mit mors bryllup....

    Det er således (næsten) altsammen genbrug...

    Tæppet er 2,5 x 3 meter og quiltet med franske knuder i hvert hjørne af mønsteret....

    Blokken er fra Bøgelundstæppet - tilrettet af mig...

    Jeg skal hilse at sige at min mor blev glad og det kom på sengen med det samme!!

    Det tog mig fra maj til december at lave tæppet... De to første måneder gik med at skære firkanter - næsten alt er dobbelt lag, da blonderne osv er 'hullede' og derfor skulle have 'underlag' så vattet ikke gik igennem....

    Sådan ser 42 blokke ud, efter de ENDELIG blev skåret og syet...
    Patchwork 034.jpg

    Første oplægning af tæppet...
    Patchwork 037.jpg

    Færdigt og på den rette seng
    Patchwork 052.jpg

    Close-up...
    Patchwork 054.jpg

    Close-up... Dugen øverst i højre hjørne er dugen som mor har haft på sit brudebord...
    Patchwork 053.jpg

    Close-up...
    Patchwork 050.jpg
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  2. #2
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Et flot og meget sigende projekt - "back in time" - sådan startede nybyggerne jo nemlig det med patchwork - tæpper af deres aflagte tøj.

  3. #3
    lenemormeinild Gæst
    Sikken en fantastisk måde at genbruge på, jeg elsker genbrug også er det jo bare super flot, jeg beundre dit arbejde:-)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Sidder og får helt tårer i øjnene hvilken flot og minderig måde at bruge disse ting på og hvor må både din farmor og din mor var glade for det store arbejde du der har lavet ..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    lis ai Gæst
    Fantastisk gave at få og hvilket arbejde det ha` været

  6. #6
    nette strik Gæst
    flot og god ide. Du kan godt være pave jule stolt.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Sådan en gave ville jeg også sætte rigtig meget pris på. Det er dejligt når de forskellige generationers materialer sættes sammen, og meget af det er sikkert også håndarbejde. At tæppet så samtidig er fantastisk smukt, gør det blot endnu mere fuldendt.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    WOW!! Sikke et kæmpearbejde du har været på. Virkeligt flot gået
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Ja, jeg må indrømme at det nok bliver en ren unika... for det VAR et meget stort stykke arbejde...

    Men jeg elsker at gøre mine elskede glade og det gør jeg gerne ved gaver... hjemmelavede...

    tak for alle roserne... (Jeg elsker også at vise jer mine ting og måske derigennem give gode ideer videre...)

    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  10. #10
    Elise Gæst
    Hold da op hvor er det flot!! På et eller andet tidspunkt vil jeg også have syet noget af min mors og andres mellemværk, broderier osv, som jeg har liggende...for jeg har gemt rigtig meget af det jeg har arvet. Der er jo gået mange timers håndarbejde for de kvinder der har lavet det i sin tid og det er en fantastisk måde at genbruge det på.
    Endnu en gang en stor buket roser til dig for det flotte tæppe! Dejligt at du får syet det nu, mens du har nogen at forære det til!

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •