Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emner: Hæklet oldemorsfirkanter i aften. nu er de syet sammen til bla. juletræer.

  1. #1
    nette strik Gæst

    Hæklet oldemorsfirkanter i aften. nu er de syet sammen til bla. juletræer.

    Aftenen er gået med at hækle 20 oldemorsfirkanter, i forskelligt reste garn.

    Synes det er et hyggeligt tv håndarbejde, nu håber jeg på at julenissen kommer i nat, for at hæfte ender for mig......
    ellers må jeg jo selv i morgen aften.
    Oldemorsfirkanter 005.jpg

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Ih dog, det var da lidt af en bunke. Jeg forstår stadig ikke hvordan I kan sidde og se tv samtidig med, at I strikker eller hækler jeg SKAL sidde og glo ned på det jeg hækler :o)
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Herlige firkanter og dejligt TV arbejde, jeg har hæklet blomster..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    De er rigtig flotte, dine firkanter :)

    Eeehm hvordan er det nu man laver sådan nogen? Jeg vil ha lavet et missetæppe, og det kunne da være lidt hyggeligt med sådan et tæppe af oldemorsfirkanter :) Det er de der fler-farvede jeg gerne vil lave.
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Her dansbo www.hundeuld.dk/opskrift%20index.html nede nederst på siden er der opskrifter
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Hvor har du været flittig Nette Strik

    Her er strikkepinde og hæklenål gået definitivt på juleferie på ubestemt tid, for jeg har fået bøvl med højre albue, underarm og håndled (og må også begrænse mit musebrug...)
    og Julemor

  7. #7
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Her dansbo www.hundeuld.dk/opskrift%20index.html nede nederst på siden er der opskrifter
    Der ligger også en god video her.
    http://www.youtube.com/watch?v=hInrTypiIRw

    Jeg starter altid med magisk løkke, så kan hulet i midten strammes helt til,hun starter med lm.

  8. #8
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Aftenen er gået med at hækle 20 oldemorsfirkanter, i forskelligt reste garn.

    Synes det er et hyggeligt tv håndarbejde, nu håber jeg på at julenissen kommer i nat, for at hæfte ender for mig......
    ellers må jeg jo selv i morgen aften.
    Oldemorsfirkanter 005.jpg

    Der kom ingen nisse forbi, så jeg måtte selv hæfte og sy sammen,

    Det blev til 2 STRIKKEPINDS JULETRÆER. 2 SMÅ JULEPAKKER
    2 SMÅ KURVE, EN RUND OG EN FIRKANTET,
    Oldemorsfirkanter 020.jpg

    Oldemorsfirkanter 022.jpg

    Ja, jeg ved godt jeg får mange skøre ideer, men kan alså ikke lade være at afprøve, når først ideen snurre i hovedet.
    [ATTACH][ATTACH][ATTACH][ATTACH]Oldemorsfirkanter 001.jpg[/ATTACH][/ATTACH][/ATTACH][/ATTACH]

    Den lille juletræ med lys på, er hæklet i hæklegarn nål nr.1,25. 3 oldemorsfirkanter firkanter med henholdsvis, en med 8 omg, en med 7 omg,en med 6 omg. stjernen er flettet i smalt gavebånd, lysene er små hvide perle, og en gylden lidt stører, som flamme. sat på en knapnål, en gl. strømpepind samler firkanterne,det kan også være en træpind,blomsterpind eller hvad du nu har, som fod der er et fyrfadslys i den lille lerskål.
    Træet i appelsin fod, er uldgarn, nål nr.3 firkanter er med 6 omg. 5 omg. 4 omg i toppen. små filt hjerter, og nogle få perler. en lille hæklet stjerne i toppen på denne model. denne bliver lidt størrer.

    Den røde gave er 6 firkanter i uld garn, syet sammen som en terning, måler 4x4 cm, den hvide er i tråd nål nr 1,25 gaven måler 1,5 x 1,5 cm
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2010
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    891
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Der kom ingen nisse forbi, så jeg måtte selv hæfte og sy sammen,

    Det blev til 2 STRIKKEPINDS JULETRÆER. 2 SMÅ JULEPAKKER
    2 SMÅ KURVE, EN RUND OG EN FIRKANTET,
    Oldemorsfirkanter 020.jpg

    Oldemorsfirkanter 022.jpg

    Ja, jeg ved godt jeg får mange skøre ideer, men kan alså ikke lade være at afprøve, når først ideen snurre i hovedet.
    [ATTACH][ATTACH][ATTACH][ATTACH]Oldemorsfirkanter 001.jpg[/ATTACH][/ATTACH][/ATTACH][/ATTACH]

    Den lille juletræ med lys på, er hæklet i hæklegarn nål nr.1,25. 3 oldemorsfirkanter firkanter med henholdsvis, en med 8 omg, en med 7 omg,en med 6 omg. stjernen er flettet i smalt gavebånd, lysene er små hvide perle, og en gylden lidt stører, som flamme. sat på en knapnål, en gl. strømpepind samler firkanterne, som fod der er et fyrfadslys i den lille lerskål.
    Træet i appelsin fod, er uldgarn, nål nr.3 firkanter er med 6 omg. 5 omg. 4 omg i toppen. små filt hjerter, og nogle få perler. en lille hæklet stjerne i toppen på denne model.
    Den røde gave er 6 firkanter i uld garn, syet sammen som en terning, måler 4x4 cm, den hvide er i tråd nål nr 1,25 gaven måler 1,5 x 1,5 cm




    Jeg er vildt imponeret over alt det I kan nå, men det er superflotte ting

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Nette Strik - bliv endelig ved med at føde "dine skøre ideer".
    Det er en pragtfuld oplevelse at følge med i hvad du får lavet.

    Hilsen Jonna
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •