Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Nogle som bruger PE Design 2.0?

  1. #1
    Esseline Gæst

    Nogle som bruger PE Design 2.0?

    Sådan et har jeg nemlig og min forhandler siger at det ikke kan køre på min computer, fordi det ikke er kompatibelt med Windows der er nyere end WinXP.
    Jeg har ikke det rette stik i min computer, så skal have en omformer, men hvis det passer at programmet ikke kan køre på Win7, så gider jeg ikke bruge energi på at finde et stik.

    Jeg har et stik som kan sættes sammen med, så kortlæseren kan kobles sammen med, men jeg kan ikke opnå forbindelse til kortlæseren, så jeg kan teste om det virker, så skal bruge et nyt kabel, hvis jeg skal teste.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    25 Nov 2010
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    11
    hejsa
    vil lige spørge dig om du har indstalleret programmet med kortlæseren sat til. Hvis du først har sat kortlæseren til bagefter kan det godt være årsag til at det ikke virker. Det er bare et alm. usb stik der er til kortlæseren, og sådan een har du helt garanteret også i din pc. Prøv at afindstallere programmet inde fra windows -sæt kortlæseren til og indstaller herefter programmet. Jeg fik sammen med min maskine PE-lite og havde en del bøvl før det virkede med windovs vista. Jeg vil tro det er samme problematik med Win7.
    mvh Helle

  3. #3
    Esseline Gæst
    Da det er PE Design 2.0 er det ikke et usb-kabel kortlæseren skal sættes til med, men et parallel eller serielkabel og det er der ikke ret mange nyere computere som har indgang til.
    Så det jeg gerne vil vide er, om der er nogen som har prøvet at sætte den til med en omformer imellem og om det virker.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    25 Nov 2010
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    11
    hejsa igen. parallelport er den brede, hvor der normalt sidder en printer i, serielporten er den lille hvor snoremus kan sidde i. Når dette så er sagt kan du for meget små penge købe en port, af den slags det nu skal være, åbne din pc( selvfølgelig med al strømmen afbrudt) sætte kortet i og genstarte din pc. Herefter går du i kontrolpanelet og finder punktet tilføj hardware og tilføjer din port (dit kort alt efter hvilket det er). Det er ikke så besværligt som det lyder til. hvis du kan vente til efter jul og nytår og smeltning af diverse sne, vil jeg gerne hjælpe dig. Så kan du jo altid give en kop kaffe:-))

  5. #5
    Esseline Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hehou Se meddelelser
    hejsa igen. parallelport er den brede, hvor der normalt sidder en printer i, serielporten er den lille hvor snoremus kan sidde i. Når dette så er sagt kan du for meget små penge købe en port, af den slags det nu skal være, åbne din pc( selvfølgelig med al strømmen afbrudt) sætte kortet i og genstarte din pc. Herefter går du i kontrolpanelet og finder punktet tilføj hardware og tilføjer din port (dit kort alt efter hvilket det er). Det er ikke så besværligt som det lyder til. hvis du kan vente til efter jul og nytår og smeltning af diverse sne, vil jeg gerne hjælpe dig. Så kan du jo altid give en kop kaffe:-))

    Hehe, tusind tak for tilbuddet:).
    Det er en bærbar computer jeg har, så den er ikke lige sådan at sætte ting i, desuden er den ret ny, så der er stadig en del "garanti" på, så den må ikke åbnes.
    Jeg har bestilt en omformer et stik med et serielstik i den ene ende og et usb i den anden og så håber jeg at det kommer til at fungere.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    25 Nov 2010
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    11
    ok. Lad os høre om det virker med omformeren. God jul til dig.
    mvh Helle

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •