Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 58

Emner: elefanthue - opskrift

  1. #11
    nette strik Gæst
    Den der ligger i kikkassen er jo den moderne udgave af en elefanthue, og passer nok også best til børn, prøv lige at få den på en voksen mand. hi-hi-

    Den jeg søger er den model der var fremme i 1970erne, til voksne, den havde skygge, kunne rulles op så var det næsten en kasket. Jeg husker ikke rigtig helt præsis hvordan den så ud, men herren i husset siger sådan og sådan,

    så bare et billed ville hjæple mig.

  2. #12
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Den der ligger i kikkassen er jo den moderne udgave af en elefanthue, og passer nok også best til børn, prøv lige at få den på en voksen mand. hi-hi-

    Den jeg søger er den model der var fremme i 1970erne, til voksne, den havde skygge, kunne rulles op så var det næsten en kasket. Jeg husker ikke rigtig helt præsis hvordan den så ud, men herren i husset siger sådan og sådan,

    så bare et billed ville hjæple mig.

    Har googlet og fundet foto

    http://www.google.dk/imgres?imgurl=h...w=1280&bih=685

    Er det mon denne hue manden søger??????

  3. #13
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    Har googlet og fundet foto

    http://www.google.dk/imgres?imgurl=h...w=1280&bih=685

    Er det mon denne hue manden søger??????
    Nej det er jo også sådan en moderne udgave,

    den anden har man ikke set i mange år. Den var rib strikket kasket udgave kom frem når halsen blev rullet op over skyggen, ja det er sku svært t skrive ned det han forklarrer om den.

  4. #14
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Han må på arbejder og filmmusseerne når de holder udsalg for de er vist ikke sådan at finde idag :-))))

  5. #15
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    Han må på arbejder og filmmusseerne når de holder udsalg for de er vist ikke sådan at finde idag :-))))
    Thi-hi-hi
    Nej det er svært, måske jeg bare prøver at strikke efter hvad han forklarrer.

    Tak for hjælpen.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    12 Nov 2009
    Geografisk sted
    Horsens
    Indlæg
    97
    Den jeg søger er til børn....jeg må prøve at skrive til mormor.nu og høre om jeg kan købe opskriften.

    Her er et billede af huen....
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg ved godt hvad det er for en du vil have Nette strik, den gik min far med..

    Min mor lavede dem sådan :
    En almindelig lige op og ned hue strikkes i den længde han vil have hullet til øjnene i , når hullet laves, så lav den over ½ delen af maskerne - luk på den ene pind slå op på den anden, strik huen færdig..
    Bagefter samlede hun masker op i hullet og lavede skyggen.

    Hvor for hullet skulle være ½ delen af maskerne, var fordi den skal kunne rulles op over skyggen så ørene blev fri når det blev for varmt.
    Sidst redigeret af hundeuld : 30-12-2010 kl. 17:55
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #18
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Jeg ved godt hvad de ter for en du vil have Nette strik, den gik min far med..

    Min mor lavede dem sådan :
    En almindelig lige op og ned hue strikkes i den længde han vil have hullet til øjnene i , når hullet laves, så lav den over ½ delen af maskerne - luk på den ene pind slå op på den anden, strik huen færdig..
    Bagefter samlede hun masker op i hullet og lavede skyggen.

    Hvor for hullet skulle være ½ delen af maskenre, var fordi den skal kunne rulles op over skyggen så ørene blev fri når det blev for varmt.
    1000 TAK, Bende.
    Yes, det lyder rigtig, det er sådan han ønsker den,
    Så ingen vej uden om jeg må bare igang.
    Det er jo nu hvor der kommer sne storm han mangler den. Kikker straks om jeg har garn der kan bruges, ellers må der købes i morgen.

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    08 Jan 2009
    Geografisk sted
    Langå 5874 Hesselager
    Indlæg
    443
    Jeg har en opskrift på en børne-elefanthue.

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Lad os andre følge med Nette og billeder billeder TAK det kun være vi kan få lavet en opskrift til opskrift og tips...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •