Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 35

Emner: Strømperundpind, er der nogen der har erfaring???Har afprøvet den. nyt 24 jan.

  1. #1
    nette strik Gæst

    Strømperundpind, er der nogen der har erfaring???Har afprøvet den. nyt 24 jan.

    Jeg har altid strikket strømper på 5 pinde.Har strikket 100 vis af strømper, ikke fordi jeg har problemmer med at strikke på strømpe pinde, men faldt over denne rundpind. så for at prøve noget nyt. måske nemmere til mønster strikket strømper/ ærmer, eller når der strikkes snoninger og andet, i strømper og ærmer.

    Er der nogen der erfaring med denne strømpe rundpind.asymetrisk-stroemperundpind_w240_h240.jpg http://englegarn.dk/produkter/54-str...apansk-bambus/

    Synes den er dyr str. 2,5 koster kr 85,- + forsendelse.
    Str. 3,5 til 5 koster kun kr.69,-
    Så hvis det nu er en fuser, køber man jo katten i sækken.
    derfor er der nogen der har erfaring med den.???????

    Kan se den måler 23 cm så der kan jo kun strikkes store str. på den.ik???

  2. #2
    jannie Gæst
    Jeg har sådan i knit pro og har strikket lidt på den men det kræver vist lidt tilvænning fordi man man ikke har så meget at strikke på Det gik fint at strikke str 38 men lidt langsommere end normalt
    Jeg kan så ikke strikke med den når jeg har ondt i hænderne Der er det for småt

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Jeg har fået en af min datter , og den er ikke nem at
    strikke på , især ikke med gigtfingre.
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Jeg har prøvet den. Det gik langsommere end på strømpepinde, men hvis man ikke har prøvet andet eller man synes det er svært med strømpepinde, tror jeg det er et godt alternativ.
    VH. Jeanet

  5. #5
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Jeg har ikke en speciel strømperundpind men bruger da bare en almindelig lille rundpind til mine strømper og jeg strikker rigtig mange strømper fra str babyborn til str 48

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    15 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Jeanne bruger du teknikken "Magic Loop" ?
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  7. #7
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Lotos Se meddelelser
    Jeanne bruger du teknikken "Magic Loop" ?
    Nej jeg strikker da bare almindeligt derud af har 2 af de mindste rundpinde jeg bruger for at få sokkerne ens og det virker hver eneste gang


  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    Nej jeg strikker da bare almindeligt derud af har 2 af de mindste rundpinde jeg bruger for at få sokkerne ens og det virker hver eneste gang

    De mindste si'r du - hvad måler de?
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  9. #9
    Jeanne Thøgersen Gæst
    de er 25 cm fra spids til spids - det er passende at sidde med. Ved ikke om de fås herhjemme mine er fra England og Japan

    dukke og bamsesokkerne strikker jeg på strømpepinde.

  10. #10
    marion Gæst
    har også forsøgt mig med en far knitpro synes det er svært at sidde med så gav op men måske jeg skulle forsøge igen for når jeg strikker strømper kan man se der hvor jeg går over til næste pind ved ikke lige helt hvorfor for forsøger ellers at stramme til på den maske jeg strikker når jeg går videre til næste pind men nu er det jo også selvlært for mit vedkommende at strikke strømper......

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •