Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Hjælp med at oversætte diagram

  1. #1
    Gritchen Gæst

    Spørgsmål Hjælp med at oversætte diagram

    Hejsa

    Jeg er rimelig ny i det her med hækling, men kan sagtens hækle efter opskrift, men det der med diagrammer, det forstår jeg altså ikke en bjælde af...
    Så håber at der måske er en venlig sjæl herinde, der vil hjælpe mig med at få oversat dette diagram?!? :)

    Jeg har hæklet alt hvad der står beskrevet, men så kan jeg ikke komme videre, tænker at det er nemt nok, men når man ikke rigtig kan "oversætte" det, så er det sørme svært...

    http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi..._id=25&lang=dk

    Venlig Hilsen Grit

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Jeg er desværre selv hæklenybegynder, og diagrammer er også sort snak for mig. Men har du set, at der er en forklaring på de forskellige tegn?
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Gritchen Gæst
    Hej
    Ja, jeg har godt set at der står forklaringer ved, men jeg forstår dem simpelthen ikke...

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Ok. Men som jeg ser det, så hvis du kigger i bunden på diagrammet, så er der en masse streger og en *. I forklaringen står der, at dette er forklaret på skrift i opskriften, så du skal starte dér hvor der står start.

    Kædemasken er markeret som et "v". Der hvor "start"-pilen peger ind, er der 4 streger. Disse streger betyder luftmasker. Dvs. du skal derfor lave 4 lm efter kædemasken. Stregen med en skråstreg betyder dobbeltstangmaske, og den peger ned mod kædemasken, dvs. du skal lave den dobbeltestangmaske ned i kædemasken.

    Så er der 7 streger, dvs du skal lave 7 lm. I den foregående række har du haft lavet nogle dblstgm-muslinger, og en fm imellem dem. Disse fm er markeret som et "T".
    I denne fm skal du lave *1 dblstgm, 1 lm, 1 dblstgm* for som du kan se, så peger tegnene ned mod T'et.

    Giver dette mening for dig? For det er virkeligt svært at forklare på skrift :o)
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Hmmmm..... Har set et sted, hvor der både viser symbolet, og derefter viser, hvordan det hækles.

    Hvis nogle er interesseret, så skriv en PM med din mail-adresse til mig. Så vil jeg sende dem til jer....
    supersine669

    carpe diem

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Det ville jeg da mægtigt gerne supersine :o) Jeg sender fluks en mail
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •