Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 21

Emner: Overlocker - hvad skal jeg se efter?

  1. #11
    KK Design Gæst
    Nøj, der er lige en tråd jeg må følge med i....
    min liste siger indtil nu:

    Krav til overlocker
    Plus: 4 tråde, fladsømme, rullesøm,
    Minus: at den kan omstilles,

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Mit råd vil være at gå ned i en forretning og prøv de forskellige maskiner.
    Kan de sy i silke, vlies og cowboystof.
    hvor jævne og pæne er sømmene.
    ser det ud til at være en robust maskine - jo tungere den er des mere stabil står den og den skal jo arbejde hurtig og meget.
    tror alle overlocker kan de gængse sømme.

    Det er en stor fordel med en covermaskine og en overlocker hver for sig, på grund af omstilling og trådning.

    Trådning skal du også se på, hvor besværligt er det.
    Ligeledes - kan de forhandler selv lave den, eller hvor langt skal du rejse med den.
    En god forhandler er et must - kører selv en time hver vej med mine maskine, fordi forhandlere bare skal være i orden.

    Til sidst, men datter købte en husylock, men byttede til bernina da hun prøvede min. Så tjek de forskellige mærker ud inden du beslutter dig og sørg for at få en prøveperiode.
    Forhandleren i Odense kan varmt anbefales
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Hvad med lap manden i Vejle (kirkegade) Der har jeg købt alle mine maskiner de sidste 20 år. Har altid fået en god behandling og han kan selv lave det meste.
    Mvh. Marianne

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Er der nogen af jer, der kender www.symaskineland.dk?

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Nogen, der kender til mærket Elna?

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden Se meddelelser
    Nogen, der kender til mærket Elna?
    En god stærk maskine. Min svigermor havde sin i hele sit voksenliv, og min første computerstyrede maskine var en Elna købt i 1982 og blev skiftet ud med en Husqarna broderimaskine i 1998. Jeg har syet alt til hele familien incl. mine egne 4 børn, så jeg kan kun sige godt om begge maskiner.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    24 Aug 2008
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    20
    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden Se meddelelser
    Er der nogen af jer, der kender www.symaskineland.dk?
    Har ikke handlet med ham personligt, men med hans mor som har Ribe broderi og garn, hun har alle maskinerne i butikken. Kan kun sige at betjeningen er helt i top. Jeg købe først en Singer overlocker, men fik lov til at bytte den i løbet af 3 mdr. hvis jeg ikke var tilfreds, hvilket jeg ikke blev - så den blev ombyttet til en Bernina 800 mod merpris.

    Lama

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Citat Oprindeligt indsendt af Susoe Se meddelelser
    En god stærk maskine. Min svigermor havde sin i hele sit voksenliv, og min første computerstyrede maskine var en Elna købt i 1982 og blev skiftet ud med en Husqarna broderimaskine i 1998. Jeg har syet alt til hele familien incl. mine egne 4 børn, så jeg kan kun sige godt om begge maskiner.

    Tak :)

    Jeg var i Stof og stil i dag, og de er begyndt at forhandle Elna - det mærke var jeg så ikke lige stødt på tidligere. Men det kan da være, jeg skal have en demonstration.

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Citat Oprindeligt indsendt af lama Se meddelelser
    Har ikke handlet med ham personligt, men med hans mor som har Ribe broderi og garn, hun har alle maskinerne i butikken. Kan kun sige at betjeningen er helt i top. Jeg købe først en Singer overlocker, men fik lov til at bytte den i løbet af 3 mdr. hvis jeg ikke var tilfreds, hvilket jeg ikke blev - så den blev ombyttet til en Bernina 800 mod merpris.

    Lama
    Tak, det lyder jo godt. Kan se en fordel i, at han kører ud. ;o)

  10. #20
    AstaNord Gæst
    Er der forskel på en Bernina 800 og 800DL ? synes ærlig talt det er lidt forvirrende med alle numrene :)

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •