Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 21

Emner: Overlocker - hvad skal jeg se efter?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432

    Overlocker - hvad skal jeg se efter?

    Så blev det december og dermed også tid til julegaver. Jeg er "udstyret" med en fantastisk mand, som flere gange har spurgt om der ikke er noget med, at jeg ønsker mig en overlocker...? Og joooo, det gør jeg!

    Men hvilken kan I anbefale? Jeg har ikke prøvet at sy med sådan en før. Den skal bruges til fx tøj - især børnetøj.

    Hvad skal jeg se efter, hvad er godt at have? Jeg tænker selv fx en kniv, men hvad ellers? Antal tråde og sømtyper har jeg ikke forstand på, når vi taler overlocker.

    Hav i øvrigt en rigtig god december alle sammen.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Knive er standard i dem.
    Jeg havde i flere år en trtrådet, og fik så senere en firtrådet. Det er næsten alle også nu.
    Det er en Brother jeg igen fik. Er yderst godt tilfreds og kunne slet ikke undvære den.
    Det med en masse sømme er mere aktuelt når det er en symaskine.
    De fleste "nu om dage" har de ting du får brug for.
    Rullesøm skal den kunne - til bluser og tørklæder.

    Skynd dig at takke ja til den julegave.

    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg måtte købe en ny tidligere på året, og det blev en Bernina til 3995 kr. og den kan faktisk alt hvad man skal bruge sådan til husbehov. Og så har den 4 tråde. Nogle overlockere har kun 3 tråde.
    Hvis der er en Bernina i nærheden af hvor du bor, så prøv at gå derind, de har alle deres maskiner stående fremme, så man kan prøve dem, og de er rigtige gode til at hjælpe hvis man har spørgsmål.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Hvad er forskellen på, om der er 3 eller 4 tråde? En maskine til 3995,- lyder næsten for godt til at være sandt. Hvilken model er det?

    Jeg skal helt sikkert ind i en fysisk butik og se på maskiner, men jeg vil gerne være lidt forberedt, så jeg ikke kaster mig i sælgerens vold, så snart jeg træder ind af døren. ;o)

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Uhhh jeg er ikke så teknisk, men den med 4 tråde ligner de sømme der er på købt tøj. Men den kan også sy med 3 tråde, rullesømme o.s.v.

    Men som du selv er inde på, er det meget vigtigt at du prøver maskinen, før du køber den, for det der er falder naturligt for den ene, virker måske forkert for den anden.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Hvis du syr mange sweatshirts og t-shirt kan det godt betale sig at købe en der også kan sy fladsømme. Jeg har en Husqarna med 4 tråde og er glad for den, men fortryder at jeg ikke valgte den model der også havde fladsømme. den var ca 500,00 kr. dyrere. Fladsømmene betyder at halskanter, raglanærmer og lignende for det helt rigtige proffessionelle look.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    12 May 2010
    Geografisk sted
    Fur
    Indlæg
    102
    Den med 4 tråde laver en finer syning og der er helt profesuneld at se på har aldrig selv syet på en 3 nåles så den kan jeg ikke udtale mig om.
    Jeg er desvære skriveordblind men håber at i kan læse det jeg skriver ellers sig til

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    en bernina 800 vil være et godt valg, robust og støjsvag.
    bernina 1150, har flere finesser i , der gør at instillingen er nemmere.
    Har selv købt 1150 og en covermaskine. Alså den der kan sy dobbeltstikningen i feks tshirt, halskant mv.
    Lad være at købe en maskine der kan stilles om, det bliver du træt af i længden, da den skal trådes om ved skift.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    16 Feb 2007
    Geografisk sted
    vordingborg
    Indlæg
    32
    Jeg har selv en Bernina 700D, som er lillesøsteren til Bernina 800, 800'eren har "Automatisk" trådning på et sted hvor det ellers kan være lidt tricky, men efter et par gange er det ikke et problem at gøre det uden "automatik"
    Jeg elsker min Bernina, den er meget lydssvag i forhold til min gamle overlocker og så laver den et rigtigt flot resultat. Min er købt hos Kjærgaard www.symaskine.dk.
    Lige nu har de Bernina 700D til 4500kr fra ny og en brugt 800DL til 2800kr

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Mange tak for alle svar.

    Jeg har luret lidt på nettet og synes at kunne se, at der er noget mere friplads (til højre for nålene) på Huskylock end mange af de andre. Det vil jeg umiddelbart tro, at jeg vil værdsætte.

    Men har jeg ret og findes der andre, som har samme råderum?

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •