Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 40

Emner: Hækle eller strikke?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316

    Hækle eller strikke?

    Hej alle skønne rokkere .
    Vil gerne starte med at sige glædelig 1. december til jer alle

    Jeg har en del bomuldsrester, og dem vil jeg gerne lave nogle karklude/vaskeklude ud af, men er det bedst at strikke eller hækle dem?

    Jeg har læst i et eller andet blad, at nogle af de bedste klude man kunne få, var dem som var strikket/hæklet, er det også jeres erfaring?
    For hvis de er så gode, så kunne jeg da godt finde på at lave nogle til mine svigerforældre også (:

    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  2. #2
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Jeg har nogle dejlige hjemmestrikkede karkklude som min veninde har strikket til mig (hun er bomuldsstrikker) - de er så skønne og lækre og i alle mulige farver.
    Hun strikker dem på pinde nr 4 og i dobbelt rib. og så strikker hun dem dejlig store

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.845
    Er det ikke synd at bruge sådan nogle fine klude til at tørre gryder, potter og pander med? For ikke at tale om dem, der bruger karklude istedet for bordklude til at tørre snavs og vand op fra borde med.

    Jeg tror, at jeg ville bruge dem til vaskeklude istedet for.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    grape Gæst

    karklude

    Jeg strikker karklude af bomuldsgarn (rester).
    Når den ene farve er brugt, fortsætter jeg med næste.
    Jeg strikker i retstrikning og starter med 2 masker og tager en maske ud i starten af hver pind.
    Når jeg har 100 masker, tager jeg første maske ind.
    Kludene kan forstærkes ved at hækle et par rækker fastmasker omkring dem.

  5. #5
    Nora Gæst
    Har også strikkede karklude. Også strikket på pind 4 men i ret. Kan ikke fåes bedre.
    Mine er stikket fra spids til spids, altså første halvdel tager man ud på hver pind og i næste halvdel tager man ind på hver pind. Det er selvfølgelig kun et sprøgsmål om stil. En rigtig god måde at få brugt sine bomuldsrester og så lidt farve i køkkenet.
    Ellers er der nogel flotte karklude her. http://krisknits.blogspot.com/2008/0...-surprise.html
    I begge sider er der masser af mønstre, indelt i forskellige kategorier. Tror der er både diagram og beskrivelse på engelsk til alle karkludene.

    Har også givet nogle i værtindegave og julegave og har kun oplevet at modtageren også syntes de var gode.

    Nora

  6. #6
    lenemormeinild Gæst
    Jeg hækler altid mine karklude det har min mormor lært mig så dem køber jeg ikke og nej det er ikke spor synd at bruge de klude de gør god gavn til alle former for rengøring.
    Jeg slår 63 lm op og starter i 3 maske og laver stang masker (fastmasker kan også bruges) så hækler jeg 26-28 rækker ialt og hækler en kant om til sidst.
    De er slidstærke og ja selv min søn bad om at få nogle med da han flyttede hjemmefra:-)
    Og bomulds rester er giniale til det formål......

  7. #7
    piahoejland Gæst
    Jeg har selv strikket karklude af mine mange bomuldsrester på p 3,5, men husk at strikke dem rigeligt lange da de har tilbøjelighed til at krybe i længden. Jeg tror at jeg ca har haft 100 masker på pinden
    Hilsen Pia

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Sep 2010
    Geografisk sted
    møn
    Indlæg
    338
    nora hvor er det nogle fede karklude du har lagt link på ... tusind tak
    knus lykke

  9. #9
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nora Se meddelelser
    Har også strikkede karklude. Også strikket på pind 4 men i ret. Kan ikke fåes bedre.
    Mine er stikket fra spids til spids, altså første halvdel tager man ud på hver pind og i næste halvdel tager man ind på hver pind. Det er selvfølgelig kun et sprøgsmål om stil. En rigtig god måde at få brugt sine bomuldsrester og så lidt farve i køkkenet.
    Ellers er der nogel flotte karklude her. http://krisknits.blogspot.com/2008/0...-surprise.html
    I begge sider er der masser af mønstre, indelt i forskellige kategorier. Tror der er både diagram og beskrivelse på engelsk til alle karkludene.

    Har også givet nogle i værtindegave og julegave og har kun oplevet at modtageren også syntes de var gode.

    Nora
    TAK for linket, super . Jeg strikker også karklude, synes de er rigtig gode og stærke, har også nogle i domino strik. Glæde hver gang man bruger dem.
    rød og sort dominostrikket klud- prøve 002.jpg

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    08 Sep 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    125
    Hej hvorda laver du karklude i dominostrik hvor du samtidig får den sorte stribe med ind. Det ser super flot ud.

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •