Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 21 af 21

Emner: Hvordan julen blev til i år tyveti

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Selvtak!

    Sidst på formiddagen iførte jeg mig "polarudstyr" og kæmpede mig ud gennem haven til vejen. Jeg havde set, at to lokale, små traktorer havde hygget sig med at rydde sne fra begge sider af os i nogle timer. Så jeg gik på loftet og sloges et kvarter med at få vindue åbent og frit udsyn og kunne så se, at vejen over til genboen, en aldrende herre, var fremkommelig.

    Så blev rygsækken pakket med en pose kaffe, frugt, nødder og nogle af de hjemmebagte vanillakranse. Jeg stod i sne til livet mere end en gang og kæmpede mig meget elefant op - men det virkede. Frem kom jeg og gik ind og bankede på køkkendøren, hvor jeg nær havde skræmt livet af ham. Pga alt tøjet og refleksvesten kunne han ikke lige genkende mig.

    Men så kunne det ellers være, at kaffemaskinen kom igang og munden på gled! Han led heldigvis ingen nød, men småkagerne gav glimt i øjnene... Vi fik vendt verdensituationen - også lokalt - vejret og fuglene, som han også fodrer. Jeg fik set hans juletræer, for begge børn/børnebørn havde været hjemme med træ og pyntet og jeg fik vist en flot bog over Bornholm. Og jeg tror, jeg nåede at få 4 kram, inden jeg fik mig pakket ind og kæmpet hjem igen.

    Jeg har taget lidt billeder af juleting (kommer nok her senere) og også lidt ud ad vinduer. Faktisk havde jeg også cameraet med på min færd, hvor jeg iø mødte flere fra nabolaget, som var ude og se verden. Men det fyger stadig og jeg vil nødig ødelægge det nye camera... Men jeg kan berette, at vi rigtig nok ligger i læ her ift andre steder i nabolaget. Der er voldsomme driver, der blokerer vejene. Jeg gætter på, at vi tidligst kan komme til byen tirsdag (hvis vejret arter sig og der ikke kommer mere "flormelis" ). Kan ikke gøre for det, men jeg er altså temmelig imponeret af moder naturs kræfter!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •