Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Mit udendørs strikkested

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892

    Mit udendørs strikkested

    Jeg tænkte, at det kunne være sjovt at se, hvor I sidder og strikker, når I er udendørs.
    Jeg vil gerne starte med at præsentere det ene af mine steder. I skyggen af de gamle frugttræer, så jeg kan sidde i skyggen, og solstrålerne lige kan gå gennem bladene i trætoppen, så det giver godt lys til arbejdet.
    Jeg ville helst sidde med en rose eller to under næsen, men nøjes med at sidde tæt på - og hvis billeder kunne dufte, så ville I ikke tro jeres egen lugtesans. Det er helt vidunderligt for tiden.
    Og så er der jo mine elskede fugle - de er så vant til, at jeg sidder der, så de kommer gladeligt op og spiser på brædtet eller nede på jorden. Jeg elsker at lytte til deres småkævleri, når de sidder i "kø" på grenene og venter på deres tur - for der er hakkeorden, kan jeg fortælle.
    Ja, og så skal der jo også være kaffe på kanden og et godt håndarbejde - det er livet.
    Billedet er lidt overbelyst, men solen stikker altså temmelig meget idag.
    Jeg glæder mig til at se jeres strikke-/nørkle steder.
    Strikke Marie
    Udendørs strikkested 002rok1.jpg

    Udendørs strikkested 001rok5.jpg

  2. #2
    lillebi Gæst
    Det ser hyggeligt ud, strikke marie :-)
    Jeg må pænt vente en lille måneds tid med at have mit eget private udedørs strikkested, lige pt. foregår det gerne på voldene ved Kronborg,hvilket ikke er at foragte men jeg glæder mig til min egen have :-)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hej Lillebi.
    Voldene på Kronborg - de er også fantastiske. Der kom vi hele familien hver sommer i hele min barndom. Først badede vi ved stranden, så spiste vi medbragt mad, og derefter ud at gå på voldene, ind og se Kronborg og den gamle Knark i kælderen, og til aller sidst en tur over sundet, og snolde vildt ind - syntes vi ihvertfald dengang. Altid hvide mint karameller og 0´boy cacao.
    Så det er da et godt strikkested du har
    Hilsen Strikke Marie

  4. #4
    nette strik Gæst
    Hej Strikke Marie.
    Med det dejlige sommervejr vi har lige nu, er vores dejlige terrasse mit udendørs yngligssted, bliver det for varmt har vi er stor parasol Jeg bor på landet med udsigt og åbne marker, en lille skov, så kuk manden har underholdt det meste af eftermiddagen idag. Ved mine fødder ligger min gamle kat 19 år, hun søger også skygge mit på dagen.
    Mange gode strikke hilsner.
    Nette.

    Hæklet rosen dug færdig stivet med sukker 003.jpg
    Sidst redigeret af nette strik : 01-07-2010 kl. 19:45 Årsag: Glemte billed

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Ih, hvor lyder det hyggeligt med jeres udendørs 'strikkesteder'.

    Jeg syr kun for tiden, og har da også overvejet en forlængerledning, men det bli'r nok for bøvlet.

    Men cykelslangerne, som jeg syr af, bli'r da forresten klippet udendørs i gården, når det er godt vejr, og børnene leger.
    Mvh. Mormal.

  6. #6
    lenemormeinild Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af mormal Se meddelelser
    Ih, hvor lyder det hyggeligt med jeres udendørs 'strikkesteder'.

    Jeg syr kun for tiden, og har da også overvejet en forlængerledning, men det bli'r nok for bøvlet.

    Men cykelslangerne, som jeg syr af, bli'r da forresten klippet udendørs i gården, når det er godt vejr, og børnene leger.
    Det kan godt være det er bøvlet med symaskinen ude og forlængerledning, lige pt har jeg symaskinen med udenfor på arbejdet så kan jeg gå til og fra når der er tid og det er ret hyggeligt frem for at sidde inde (arbejder i en børnehave så børnene er med til at sy eller retter sagt de elsker at få lov til at træde på pedalen ) Til de mange ting vi finder på bla dukketøj.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Hvor ser jeres steder hyggelige ud!! Jeg får først tid til at strikke i august, så der er ikke gjort klar nogetsteds til det endnu...
    og Julemor

  8. #8
    symadammen Gæst
    Her er så mit udendørs sted - det er nu broderier jeg er i gang med i øjeblikket efter Bronwyn Hayes bog "Tea with Friends"
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    lenemormeinild Gæst
    Her har jeg siddet/stået noget af dagen og har revet og flået dynebetræk og ellers bare nydt solen og en gang græsklipning.

    HÅBER OGSÅ i andre har nydt denne dejlige sommerdag

    3 juli 2010 005.jpg 3 juli 2010 011.jpg

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    2610 Rødovre (Stor København)
    Indlæg
    43
    Sikke nogle hyggelige udendørs strikkesteder :-)

    Lene: Hvad skal du lave af de itu revne lagner? I stedet for at rive lagner i stykker, var du måske int. i at købe noget stof(garn) i bomuld, som er det samme som hvis du selv rev lagnerne i stykker, blot meget lettere.

    Jeg har 3-4 flyttekasser stående, i alle regnbuens farver :-) Stof(garnet) passer til en hæklenål 10 eller 15 ca. alt efter hvor tæt det skal være.

    Skriv en PB eller her i tråden, hvis du er int
    Fletter genbrugs tasker og strikker og hækler med hjertet

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •