Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 25

Emner: Budding

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Budding

    Sørma om jeg ikke har lavet gammelsdags mandel budding med pulver fra Økters

    Hvorfor ! Vi sad på en resturan med nogle gode venner for et par måneder siden, og den mandlige del af vores venner han bestilte gammeldags budding til dessert, tjeneren som var i 30 års alderen kigge på ham, som om han kom fra månen, og spurgte høftlig om hvad budding var, som man kunne spise til dessert

    Ja og så hørte vi ikke andet om hans mors budding resten af aftenden. med fødeskum og kattetunger og kirsebær..

    Hvad tror i vi skal have til dessert i morgen aften her i huset hvor de kommer til vores bord... ja budding med flødeskum - kattetunger og kirsebær sovs, jeg glæder mig til at se hans "fjæs".

    Men spiser i rundt omkring budding med kirsebærsovs ???
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Nora Gæst
    Ja, jeg elsker budding med krisebærsovs, men jeg får det alt for sjældent. Men det SKAL være med kirsebærsovs. Nu får jeg helt lyst til at lave det.
    Nora

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    22 Jun 2008
    Geografisk sted
    8260 Viby J.
    Indlæg
    126
    Mine piger er vilde med budding med kirsebærsovs.
    Tror jeg laver noget til dem i morgen.
    Hvis du tænker positive tanker, vil du også skabe positive vibrationer, og det vil hurtigt brede sig til dine omgivelser.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    skive
    Indlæg
    132
    åh ja rent guf det kunne jeg godt lige spise,
    hundeuld jeg tænkte på dig forleden dag, om du har lavet kage budding og hvordan , jeg var vild efter det som barn , men min mor kan desværre ikke huske noget om hvordan hun laved det

  5. #5
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Ja vi spiser budding her med både kirsebær og jordbærsovs og Torben får flødeskum til også
    Lige pt spiser vi rigtig meget ris a la mande han skal jo have alt det vi andre skal passe på med så der kan komme lidt knogleaffjedring på ham igen ;-)

  6. #6
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af tella Se meddelelser
    åh ja rent guf det kunne jeg godt lige spise,
    hundeuld jeg tænkte på dig forleden dag, om du har lavet kage budding og hvordan , jeg var vild efter det som barn , men min mor kan desværre ikke huske noget om hvordan hun laved det
    tella nemt nok man gør som der står på Øtker posen - men hvis du vil lave det helt rigtigt har jeg sikkert en opskrift i mormors gamle bog

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Budding

    ja, da budding med kirsebær eller jordbær sovs.

    Det er delme lang tid siden vi har fået det, men man får jo heller ikke så meget dessert mere når man er ude at spise.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  8. #8
    Tina Gæst
    Nej det er aldrig noget vi får her i huset.
    Mine unger ved ikke hvad budding er !!!!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nu skal jeg berette noget min kære moder gjorde i 1940.

    Hun arbejde i køkkenet på Drankerhjemmet på Fanø, og hun skulle lave 10 lagkager og havde ikke lyst til at lave kagecrem, så hun lave 3 liter budding, lod det blive koldt -piskede 1 liter piskefløde op og blandede det så med buddingen da den var kold, i lagkage med det sammen med syltetøj og siden glasur oven på. Hun blev sådan rost for sine lagkager, de smagte himmelsk blev der sagt, så det var altid hende der stod for det sidenhen

    Jeg fik det at vide en dag jeg skulle lave 20 lagkager , gør du bare sådan, så lykkes det altid, og det gør det faktisk
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg mener, at min mor sommetider serverede chokoladesovs til budding. Eller er det mig, der husker forkert. Men frugtsovs smager også dejligt til.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •