Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Aldrig mere..

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406

    Aldrig mere..

    Skal jeg bestille sådan noget som hæklenåle osv i udlandet. Den "swing" str 2 (som jeg ikke kunne finde herhjemme) har jeg bestilt i USA og betalt med kort. I dag lå et brev i postkassen at jeg bare lige skulle betale 196 kr i told for at kunne få min hæklenål !! Det er da helt tåbeligt og så for noget som en HÆKLENÅL... Føler det faktisk som om jeg har været ved at begå en forbrydelse fordi jeg har købt i udlandeet.
    Men det gør jeg så ALDIRG mere !!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    du skal bare holde dig inden for eu
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Hmm Det var der så ikke lige noget der stod noget om... men der er jo ikke andet at gøre end at betale og se glad ud..

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Aldrig mere

    nu er det ikke for at gøre dig ked af det, men en anden gang er det en god ide at google

    http://translate.google.dk/translate...Flanguage%3Den


    http://translate.google.dk/translate...het-hooks.html
    Sidst redigeret af vtj : 18-11-2010 kl. 18:00
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  5. #5
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Janneha Se meddelelser
    Skal jeg bestille sådan noget som hæklenåle osv i udlandet. Den "swing" str 2 (som jeg ikke kunne finde herhjemme) har jeg bestilt i USA og betalt med kort. I dag lå et brev i postkassen at jeg bare lige skulle betale 196 kr i told for at kunne få min hæklenål !! Det er da helt tåbeligt og så for noget som en HÆKLENÅL... Føler det faktisk som om jeg har været ved at begå en forbrydelse fordi jeg har købt i udlandeet.
    Men det gør jeg så ALDIRG mere !!
    Kostede din hækelnål over 80 kr.?
    Inger

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200
    Så må du sørme passe godt på din nye hæklenål.

    Jeg har lige bestilt et sæt sengetøj til min søn i julegave fra England. Han elsker Indiana Jones, så det skal det selvfølgelig være. Jeg fandt det helt rette sæt til ca. 140 kroner og overi 140 kroner til fragt. Jeg synes bare ALLE siger at det er super billigt at handle i udladet, men det er måske bare mig som ikke har fundet fidusen.
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

  7. #7
    Jeanne Thøgersen Gæst
    alle besværlighederne ligger i at det er firmapakker. Jeg har nogle venner i London og også i USA hvorfra jeg bestiller bl.a. patchworkstoffer, bøger og mønstre. De køber det og sender det som almindelige pakker til mig.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    09 Aug 2010
    Geografisk sted
    8200 Århus, Skejby
    Indlæg
    46
    Når man handler i udlandet, kan det godt betale sig at maile butikken inden bestilling og spørge om der er andre forsendelses-muligheder end den deres software automatisk vælger for Danmark. De siger oftest ja, særligt hvis det er små ting som strømpepinde, eller ting som f.eks. garn som godt kan tåle at blive mast.

    Fordel nummer 1: Man kan spare en masse penge i fragt.

    Fordel nummer 2: Toldere er generelt mere interesserede i "rigtige" pakker, dvs. æsker, end i kuverter - det gælder også for store, tykke boblekuverter. Man kan selvfølgelig aldrig vide, og de er i deres gode ret til at checke enhver forsendelse, men jeg har købt smykkedele, sten, perler og strikketing online i de sidste 7 år, og tendensen er klar. ALLE æsker fra non-EU lande har været checket/åbnet, men 75% af brevforsendelserne er suset lige igennem. Selv meget dyre (og korrekt deklarerede) pakker med sterlingsølv fra USA er bare landet i min postkasse, til min store forundring.

    Fordel nummer 2,5: Når der er travlt, kan ens forsendelse hænge fast i toldcentret i meeeget lang tid, men hvis de ikke gider kigge på den, sendes den videre med det samme. Nogle af de ovennævnte forsendelser kom fra USA til min århusianske postkasse på ... tadaaah ... 5 dage.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det ville da også være skørt at pakke et sæt strikkepinde eller en hæklenål i en stor papkasse. Der er en almindelig konvolut da bedre.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkemutter Se meddelelser
    Så må du sørme passe godt på din nye hæklenål.

    Jeg har lige bestilt et sæt sengetøj til min søn i julegave fra England. Han elsker Indiana Jones, så det skal det selvfølgelig være. Jeg fandt det helt rette sæt til ca. 140 kroner og overi 140 kroner til fragt. Jeg synes bare ALLE siger at det er super billigt at handle i udladet, men det er måske bare mig som ikke har fundet fidusen.

    Der er ingen problemmer når du har købt dem i England, som er medlem af EU, for så har du betalt engelsk moms og får ikke en ekstra "hilsen" fra det danske told og skat.
    Probelmmer opstår når man handler uden for EU, som USA jo er.

    Synes det lyder som en meger høj fragt du skal betale. Har købt fra England flere gang og har højst betalt 75 kr. i fragt.
    Bogormen


Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •