Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 21

Emner: Råd søges! Fastgroede sæberester i vaskemakine-skåle!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637

    Råd søges! Fastgroede sæberester i vaskemakine-skåle!

    Hejsa I gæve Rokkere...

    Jeg har en sæbeskål i min vaskemaskine som ser forfærdelig ud..

    Jeg har i hærdigt forsøgt at vaske den, men sæben er som sten (i tyndt lag over det meste af skålen) og UMULIG at opløse/opbløde i vand...

    Er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg kan få den ren igen?

    På forhånd tak!
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af "Brumby" Se meddelelser
    Hejsa I gæve Rokkere...

    Jeg har en sæbeskål i min vaskemaskine som ser forfærdelig ud..

    Jeg har i hærdigt forsøgt at vaske den, men sæben er som sten (i tyndt lag over det meste af skålen) og UMULIG at opløse/opbløde i vand...

    Er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg kan få den ren igen?

    På forhånd tak!
    Jeg kommer min i opvaskemaskinen en gang imellem, men hvis det hårde lag du taler om er kalk, er det nok en god ide lige at give det en tur med en klud fugtet med eddikesyre eller hvad du elers bruger når du afkalker vandhaner m.m.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    20 Feb 2009
    Geografisk sted
    8270 Højbjerg
    Indlæg
    48
    Hej.
    Mon ikke det skulle være kalkaflejringer? Kan du tage sæbeskålen ud? Så kan du måske rense den med et kalkfjerningsmiddel. Selv plejer at bruge 1 del eddikesyre og 9 dele vand, når jeg f.eks. afkalker elkedlen. Og så hælder jeg det rundt i toiletkummen, således at den også bliver renset. Du kunne måske finde en beholder, hvori du kan lægge sæbeskålen og så overhælde med blandingen. Men det skal nok ikke være kogende. Blandingen virker dog bedst, når det er varmt. Håber dette kan hjælpe.
    Venlig hilsen fra Birthe Risbjerg

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    25 Aug 2009
    Geografisk sted
    sydfyn - 5600
    Indlæg
    55
    Jeg fik at vide af en af pigerne i "min" strikkecafe, at man endelig IKKE må bruge brun sæbe i vaskemaskinen når man filter/valker. Det vil ødelægge maskinen!

    Det kan vel ikke være det, der sidder i din sæbeskuffe?
    hilsen fra Stumpe

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Brug almindeligt eddike. Det kan også fjerne kalk.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Citat Oprindeligt indsendt af stumpe Se meddelelser
    Jeg fik at vide af en af pigerne i "min" strikkecafe, at man endelig IKKE må bruge brun sæbe i vaskemaskinen når man filter/valker. Det vil ødelægge maskinen!

    Det kan vel ikke være det, der sidder i din sæbeskuffe?
    Hmmm så burde min vaskemaskine være ødelagt , jeg bruger ikke andet end flydende brunsæbe, den sidste vaskemaskine holdte i 18 år og det var en BH bøjle der gjorde det af med den
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Nej det er ikke brun sæbe.. for det har jeg ikke brugt...

    Men I har nok ret at det mest er kalk og ikke fastgroet sæbe..

    Jeg kan få skålen ud.. så jeg vil nu prøve at give den et varmt bad i eddikesyre-blanding...

    Tusinde tak for rådene - håber det virker...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    25 Aug 2009
    Geografisk sted
    sydfyn - 5600
    Indlæg
    55
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Hmmm så burde min vaskemaskine være ødelagt , jeg bruger ikke andet end flydende brunsæbe, den sidste vaskemaskine holdte i 18 år og det var en BH bøjle der gjorde det af med den
    Så kan jeg jo roligt fortsætte med at bruge brun sæbe til filtning. Nu er det jo besvist med din vaskemaskine, at det ikke skader.
    hilsen fra Stumpe

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Behøvede du absolut at minde mig om, at det er længe siden, jeg har ordnet sæbeskuffe Ok den tager vi imorgen så - og jeg bruger også 1 del eddikesyre og 9 dele vand til at fjerne kalkaflejringer i kaffemaskine, elkedel, toilet, bruser og altså sæbeskuffe

    Forresten, så kan vi jo også lige ordne thermokanderne - få det sorte væk i bunden, mens sæbeskuffen ligger i blød... Hæld kogende vand i og en spsk. natron, så bruser skidtet op og af
    og Julemor

  10. #10
    Mosterkoster Gæst
    Kaffekander og thekander, der bruger jeg ikke natron, det er ellers godt. Noget der er lige så godt er soda, og det er billigere. Det bruser også op.

    Og så bruger jeg fast brun sæbe til maling på tøjet, olie, fedtpletter og andre pletter. Det virker hamrende godt og tager ikke farven fra tøjet men pletten er væk.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •