Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Nogen der har et mønster på en julesok??

  1. #1
    lærkesmor Gæst

    Nogen der har et mønster på en julesok??

    Hejsa

    jeg har en ide omn at sy en julesok med min datter på 2½ - skal jo gerne have julens fantastiske traditioner frem og den barnlige forventning og glæde frem ved julen hos hende også.
    Har en ide om at der skal laves en julesok, da min mand mener at det er helt skørt med hjemmeskoen i vinduet til julemanden (det gjorde vi hjemme i sønderjylland ;o) - æ pus i æ vinde! )

    Men er der nogen der har en ide til sådan en sok, ellers må jeg igang med at kreere selv

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Det er jo så vidt forskelligt hvordan man bruger disse sokker. Nogen hænger een af børnenes egne sokker op, nogen bruger specielle strikkede sokker og nogle har nogen syet i stof med mønstre på osvosv. Så jeg mener det er helt op til dig at finde ud af hvordan lige netop JERES julesok skal se ud. Man kan finde inspiration i næsten alle reklamebladene fra super markeder lige for tiden for de sælges rigtig mange steder..

  3. #3
    lis ai Gæst
    I bibliotekets julebøger kan du finde mønstre på julesokker.

  4. #4
    Inger1 Gæst

  5. #5
    lærkesmor Gæst
    Tak tak skal du have Inger1 :o9
    Vil holde øje med bladene, har desværre ikke set nogen i de blade jeg holder. Der kan da forresten måske være en iblandt min mors Ingelise blade

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200
    Jeg har syet en model fra stof og stil og rigtig nem at sy.



    http://rokken3.dk/forum/attachment.p...1&d=1287585224
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Mar 2008
    Geografisk sted
    sæby
    Indlæg
    73

    Smiler

    På mit arbejde, en SFO, har vi syet julesokker med børnene i adskillige år.
    Vi tegner bare en stor sok efter fri hånd, klipper 2 stk. i yderstof, 2 stk. i foerstof (lagenlærred), syr dem sammen og putter foersokken indeni, så sømmene bliver skjult. Foroven et bredt stykke hvid filt klippet med en takkesaks og til sidst en strop af et stykke julet bånd.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af lærkesmor Se meddelelser
    Hejsa

    jeg har en ide omn at sy en julesok med min datter på 2½ - skal jo gerne have julens fantastiske traditioner frem og den barnlige forventning og glæde frem ved julen hos hende også.
    Har en ide om at der skal laves en julesok, da min mand mener at det er helt skørt med hjemmeskoen i vinduet til julemanden (det gjorde vi hjemme i sønderjylland ;o) - æ pus i æ vinde! )

    Men er der nogen der har en ide til sådan en sok, ellers må jeg igang med at kreere selv
    Jeg mener helt bestemt, at jeg har snitmønster til en julesok. Skriv en PM til mig, med din mail-adresse.
    supersine669

    carpe diem

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432

  10. #10
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lærkesmor Se meddelelser
    Tak tak skal du have Inger1 :o9
    Vil holde øje med bladene, har desværre ikke set nogen i de blade jeg holder. Der kan da forresten måske være en iblandt min mors Ingelise blade
    Ingelisebladene har dem i mange udgaver........................
    Inger

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •