Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Hjælp - Strømpenisse

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    23 Feb 2008
    Geografisk sted
    Viborg
    Indlæg
    9

    Hjælp - Strømpenisse

    hejsa

    Jeg har i de sidste par dage været ramt af influenza, men nu er jeg ved at komme op til overfladen igenog kunne rigtig godt tænke mig, at lave en strømpenisse, men jeg mangler en beskrivese af, hvordan man laver kroppen, har dog efterhånden fundet ud af, at der er uld som man putter indeni selve strømpen.

    Jeg håber der måske er nogen herinde som kan hjælpe mig.


    Rigtig god søndag.

    KH
    Birthe

  2. #2
    Inger1 Gæst
    Opskrift, det er jo ikke sådan lige noget man har opskrift på. Synes du skulle gå på biblioteket og låne nogle bøger. Der findes gode beskrivelser i Ulla Påskes bøger, som hun har lavet flere af.

    Inger

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    23 Feb 2008
    Geografisk sted
    Viborg
    Indlæg
    9
    Hejsa

    Ja, det er jo altid en mulighed.

    Jeg har på et tidspunkt set en beskrivelse af, hvordan man laver de enkelte kropsdele, så det var nok også forkert formuleret når jeg skriver opskrift, jeg mener beskrivelse.

    Men tak for rådet.

    Mvh
    Birthe

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Er lige nysgerrig: Hvad er en strømpenisse? Hvordan ser sådan én ud?
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #5
    jannie Gæst
    sådan ser nisserne ud
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af jannie Se meddelelser
    sådan ser nisserne ud
    AHAAAAA...nå så dét er strømpenisser tak for det
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    23 Feb 2008
    Geografisk sted
    Viborg
    Indlæg
    9
    Hvor er de bare fine, men hvordan pokker får jeg begyndt, er der nogen som kan hjælpe med lidt vejledning.

    Er alle delene lavet af strømer med uldfyld?

    Ved I om der findes en skabelon et eller andet sted?

    Mvh
    Birthe

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Jeg tror det smarteset du kan gøre er at slå et slag om biblioteket og låne en bog om emnet der. Jeg har set disse og der er MEGET udførlig beskrivelse på hvordan man gør fra start til slut.Det vil vist være meget omfattende at sætte een igang med at lave disse nisser via et forum som dette . At få at vide man "propper en strømpe ud" og laver ansigt på er jo ikke vejledning nok i den sammen hæng. Det ville det i hvert til fald ikke være for mig.
    Jeg har opgivet på forhånd ;-)

  9. #9
    lis ai Gæst
    Ulla Påske har skrevet flere bøger om emnet og det er vist det bedste du kan gøre, er at låne dem på biblioteket.
    Evt. er der da også nogen der udbyder kursus om emnet.
    Måske du kan se mere på Ulla Påske`s hjemmeside. Hun lavede da kursus på et tidspunkt.
    Og til dit spørgsmål om der kun er fyld i strømperne. Jeg kan selvfølgelig kun svare for de nisser jeg selv har lavet; Der er et skelet inden i af noget kraftigt tov. Nogen bruger et ståltrådsskelet. Det kommer lidt an på vor stor nissen er og hvad den skal bruges til.

  10. #10
    lærkesmor Gæst
    Hmm, Nååå nu fandt jeg ud ag hvad du mente med strømpenisser :o)
    Min svigermor laver dem og siger det er rigtig let, men tror det er en go ide at finde en grupper eller andet hvor du kan se med ved - jeg får ikke meget ud af at kigge i bøgerne da jeg kke sys det viser det man i virkeligheden gør - men måske er det bare mig der er lidt langsom :o)
    Hvis du falder for at lave sådanne nisser så er det helt sikkert et besøg værd at køre til Ulla Påskes butik i Bredstrup-Pjedsted ved Fredericia - HOLD DA OP der er mange spændende ting at shoppeamok i... Selv om jeg ikke laver disse nisser - endnu! Så kan jeg fint finde spændende ting der som kan bruges til andet hobby til rimelige penege hvis man kigger sig lidt omkring...
    Kan ikke alde være at nævne et besøg i butikken for der er nisser, trolde, engele med mere der er lavet - og hold da op de er flotte og mange! Selv på toilettet er der nisser/trolde og engle derude hehe

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •