Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 35

Emner: Kjoleprojekt

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    16 Sep 2009
    Geografisk sted
    Lige i midten af Jylland
    Indlæg
    33

    Kjoleprojekt

    Ville lige dele mit kjoleprojekt, da jeg i flere andre tråde læste, at nogle manglede inspiration og ideer til at komme igang med at håndbrodere.

    Jeg har derfor lavet et billede med hele fremgangsmåden.

    Stoffet er hør/viskose, tråden er nr. 5 hækkelsnor og mønsteret er et gammelt vikingemønster, som jeg bare har ændret farver på. Det er et dejligt materiale for en nybegynder som mig.

    nDi46749.jpg

    Er ikke så sej til det med billeder, så nu er jeg spændt på at se, hvordan det ser ud i selve tråden. Hvis det er for stort eller lille og driller hele opsætningen, vil jeg lige undskylde på forhånd
    Sidst redigeret af hundeuld : 12-11-2010 kl. 07:39 Årsag: sat billed ind

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hold da ferie hvor ser det godt ud - kan du forklare lidt hvordan du har gjort det ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    16 Sep 2009
    Geografisk sted
    Lige i midten af Jylland
    Indlæg
    33
    Tak for roser, hundeuld.

    Ud over at sy kjolen, printede jeg mønsteret ud på en A4 side. Derefter klippede jeg en masse mønsterpapir til i bredde og længde og tegnede mønsteret over. For ikke at sidde med den samme kedelige opgave hele tiden, tager jeg et stykke ad gangen (som på billedet) så der hele tiden er lidt afveksling i arbejdsgangen. Lidt papirarbejde, lidt hvid tråd arbejde, lidt tusch arbejde, lidt broderi og så starter møllen forfra med papirarbejde. At overføre mønster på denne måde er lidt noget ekstraarbejde, men det fungerer rigtig godt på mørke stoffer og stoffer, som man ikke bare lige kan stryge et mønster over på!

    Efter at have overført mønsteret til papiret sætter jeg papiret fast med knappenåle og begynder at sy igennem det og stoffet med en hvid tråd, så den er til at se på dette grå stof. Derefter rykker jeg det tynde papir af og tegner med en tusch, som ikke efterlader farve/blæk på garnet/trådene, når det vaskes. Derefter fjerner jeg den hvide tråd, så jeg kun har tuschstregen at brodere efter. Man kan også bruge en tynd tråd i samme farve som den tråd, man skal brodere med, så er man fri for at sidde og fjerne trådene og tegne på stoffet, men den mulighed har jeg ikke denne gang.

    Da det er et kraftigt kjolestof bruger jeg en alm. hækkeltråd, så kjolen ender nok med at være lidt tung med al den snor, men det ender også med at være slidstærkt, hvilket var hele planen med kjolen. Det er lidt et frit design efter et vikingskostume, og projektet her er faktisk et omslag til selve kjolen, så det er lidt en slå om nederdel. Kjolen skal også broderes i krave, ærmeåbning og bunden. Jeg skal nok poste billeder af det færdige projekt ... om et par måneder vel, for det er tidskrævende, men mægtig hyggeligt her i vinteren.

    Og så broderer jeg ellers bare med de sting, som jeg synes bedst om.
    Denne hjemmesides gode videoer var, hvad der for alvor fik mig til at brodere i hånden:
    http://www.needlenthread.com/videos

    Helene

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    hvor ser det bare godt ud
    Jeg glæder mig til at se de færdige resultat.
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  5. #5
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2008
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    141
    Hvor flot-glæder mig til at se det skride frem med flere broderier
    Mvh. Else M - Hyggestrikker og hundepasser

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Sikke et flot arbejde! Stor for din tålmodighed!
    Mvh. Mormal.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    FULDKOMMEN rigtigt stort arbejde du har begivet dig ud i. Glæder mig til at se mere.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #8
    lenemormeinild Gæst
    Super fantastisk arbejde, som jeg glæder mig til at følge.
    Sender dig mange roser for det flotte billed og forklaring

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    16 Sep 2009
    Geografisk sted
    Lige i midten af Jylland
    Indlæg
    33
    Tusind tak for jeres opmuntrende ord.

    Jeg skal nok se om jeg kan finde ud af det med billeder og sende nogen ind løbende, så I kan følge med i projektet.

    Tak til den, som rettede min billedbrøler i første indslag, forresten!

    Hilsen Helene

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    16 Sep 2009
    Geografisk sted
    Lige i midten af Jylland
    Indlæg
    33

    Opdatering af fremskridt

    Så er jeg kommet lidt længere i projektet. Fra syning til syning faktisk, så jeg er vel 1/4 af vejen sådan ca. Det har nu taget 10 dage. Næste stykke burde ikke give så mange problemer, da det bare er lige ud, og jeg ikke skal til at ændre på designet for at få det til at runde eller gå om hjørner.

    Helene
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •