Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Kasse med hobbysager - forslag

  1. #1
    lærkesmor Gæst

    Kasse med hobbysager - forslag

    Jeg har brug for ideer til en julegave...

    Jeg har en niece på 9 som ønsker sig ting i julegave som hun kan hygge med, hobbysager! Kunne hun ønske det ville hun gerne have en af hver i Panduro hehe

    Men jeg har derfor sat mig for at hun i år skal have en kasse med hobbyting med beskrivelser som hun kan sidde og hygge med, og måske lidt i stil med en slags basiskasse som hun kan finde altmulig i.

    Stopper lige mig selv, lyder der helt rodet?? Hihi, det er jo sådan at når man er ivrig og brænder for noget, kan ens snak gå liidt for hurtig for andre

    Men tager gerne imod forslag til hvad der kan være i sådan en kasse ud over:
    Karton i forskellige farver
    Saks
    Lim
    Udstikkere til karton
    Lidt malling og pensler
    Garn af en art

    Håber der sidder nogen smarte pige/drenge som har ideer til alderssvarende hobbyting, for kan skisme ikke huske hvad jeg lavede i den alder

    På forhånd tak for hjælpen

  2. #2
    Tina Gæst
    Jeg synes også der skal være lidt kort+kuverter, nogle 3D ark, måske lidt perler af forskellig slags. En pakke med strimler, så hun kan 'flette' julestjerner, glimmerlim, måske en strikkering.
    Nogle gange har Panduro sådan nogle færdigsæt på udsalg ( jeg fandt engang et med påskekyllinger, og det faldt i god jord herhjemme)
    Det var vist hvad jeg lige kunne finde på.

    Jeg synes, det er en rigtig god gaveide'.

  3. #3
    symadammen Gæst
    Hvad med en strikkelise - den fås også i Panduro med vejledning. Du kunne også lægge lidt stickers i til at dekorere kort med. Perler er da også en mulighed - de fleste piger elsker jo smykker.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    Ikea har nogle billige trærammer, som kan males eller pyntes med diverse perler.
    Panduro har hårbøjler der kan pyntes og sæt med hårelastikker. Hvis det er en langhåret pige.
    Synes helt sikker der skal en strikkering eller strikkelise i kassen
    Bogormen


  5. #5
    Thomas' mormor Gæst
    Og måske et print af en opskrift på en strikkeringsting,............ og en lille folder om Rokken.

  6. #6
    Rysse Gæst
    Nogle fjer, figur punches og en mønstersaks. Eller hvad med at lægge nogle ideer/opskrifter, i der er højtidsrelatere

  7. #7
    lillebi Gæst
    Jeg syntes det er en super fin ide at lave en sådan kasse
    Signe(Lillebid 12 år) foreslår
    filtede ting, så en skumplade (til filtning) et par nåle og lidt uld.Jeg har tit oplevet at Panduro hobby har dem på tilbud, hvor det er hele kit man køber hvor alt er i( vi har købt flere til en 20-30 kr hvor alt var i). Perler, smykkelåse,tråd og nogle nemme smykke vejledninger (kan godt hjælpe med nogle vejledninger,hvis du har brug for det, der er flere vi har to af) Eller lidt perler og ståltråd og nogle vejledninger til perledyr(kopier evt. fra biblioteks bøgerne). Du kunne evt. lave en mappe med plastlommer og index faner hvor du satte alle vejledninger i, så har hun en god bund.
    Strikke ringene var Signe også rigtig glad for at bruge og hun lavede huer til dukkerne og sig selv, så den er absolut en god ide.
    Cernit ler til at lave et par figurer i eller til at lave egne perler.
    Også absolut ting til at lave kort i alle afskygninger og til alle højtider og fødselsdage. Pigerne i Signes klasse elsker at invitere hende til fødselsdage og fester , da hun altid har lidt hjemmelavet ting med til dem, enten et par øreringe, filtet dyr eller et par kort til dem, som de selv kan skrive på.

  8. #8
    lis ai Gæst
    Et par små papæsker til at pynte selv.
    Og hvis du har lidt bomuldsrester.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det lyder godt med en kurv fyldt med alle mulige blandede hobbyting. Hvad med lidt vinduesmaling (som man kan male figurer med som man kan sætte op på vinduer, spejle, glas osv..).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    Birgitma Gæst
    Da min datter var i den aldre kunne hun godt lide at male på små lædre, pynte æsker/glas med b.l.a serviettet og lave smykker.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •