Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Alternativ til Cortina garn?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321

    Alternativ til Cortina garn?

    Findes der mon et godt alternativ til Cortina garn?
    For cortina skal/kan man bruge hæklenål nr. 8 til, men jeg synes, at andre billige uldgarner f.eks. Lima fra Hjertegarn og uldgarnet fra Stof og Stil, kun kan bruges til pind 4-4½.
    Så er der mon nogen, der kender til et godt (og billigt) alternativ til Cortina?
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  2. #2
    lis ai Gæst
    Nu kender jeg ikke prisen på cortina; Men ellers kunne eskimo eller naturuld
    være et bud på et alternativ.

  3. #3
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Hvad med 2 tråde af det billige garn du taler om???????????????

  4. #4
    Thomas' mormor Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Findes der mon et godt alternativ til Cortina garn?
    For cortina skal/kan man bruge hæklenål nr. 8 til, men jeg synes, at andre billige uldgarner f.eks. Lima fra Hjertegarn og uldgarnet fra Stof og Stil, kun kan bruges til pind 4-4½.
    Så er der mon nogen, der kender til et godt (og billigt) alternativ til Cortina?
    bubbihund nu må jeg lige spille "søster klog". Cortina findes vist i flere tykkelser. Har selv strikket et halstørlæde. Garnet blev købt i Tekstillageret på Frederikssundsvej ....... og prisen kan jeg ikke huske.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Jamen, se nu dér, tak for alle de gode input

    Lis: Jeg kender heller ikke selv garnet, men jeg så det bare brugt på en norsk hjemmeside, og tænkte: MUMS!!!

    Jeanne: Tjo, men det er fordi jeg har set det dér Cortina på en hjemmeside for 22 kr. Men så skulle jeg købe for mindst 500 kr, og det gad jeg ikke, når jeg kun skulle bruge et par nøgler. Og 22 kr. det er også hvad Lima koster, men hvis det skal være ligge dobbelt, så bliver prisen jo også dobbelt op (og lidt nærig er jeg)

    Thomas-mormor: Du er da en snuske, jeg ANEDE ikke, at man kunne købe garn dér!! Fantastisk (eller måske ikke, for nu er der jo bare endnu et sted, hvor jeg kan komme til at købe mig fattig ) Så må jeg da lige smutte forbi for at gramse.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •