Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Krakelerlak hjælp søges

  1. #1
    LilleLone1970 Gæst

    Krakelerlak hjælp søges

    Hej

    Er der nogen der ved hvordan man bruger krakelerlak?
    Jeg har prøvet at male æsken i en farve, ladet det tørre, givet det krakelerlak og ladet det stå i både 15 min og 30 min, der står på flasken at det skal tørre mellem 15 og 45 min og være klæbrigt, men når jeg påfører anden farve, bliver det bare tværet ud og det krakelerer ikke.
    Nogen der kan hjælpe?

    LilleLone1970

  2. #2
    lis ai Gæst
    Ja metoden du har brugt er jo rigtig nok; Men måske du har kommet for lidt lak på.
    Og når du kommer lakken på skal du tænke på at dit yderste lag maling krakelerer i den retning du har lavet dine krakeleringsstrøg.
    Jeg plejer kun at lade mit tørre i de 15 min før jeg maler over; Men det skal lige have tid til at krakelerer før man gør mere ved det. Jeg ved ikke om du giver det tid til det.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Jeg vil også sige som Lis ai.
    Det er vigtigt at du putter nok krakelerlak på, og helst kun i en retning.
    Underfarven SKAL være helt tør inden du begynder.
    Påfør overfarven i samme retning som krakelerlakken og helst med lette hurtige penselstrøg.
    Og lad for guds skyld være med at begynde at male over igen for så er effekten væk ....... taler af egen erfaring.

    Jeg øvede på en "test" plade inden jeg gav mig i kast med noget som jeg ville blive ked af ikke blev godt og der kan man jo prøve sig frem, til man har fået taget på det

    Men held og lykke med det
    Jeg glæder mig til at se resultatet
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •