Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Mortens aften

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Mortens aften

    Nu nærmere vi os Mortens aften, her kan i læse lidt om den aften og hvorfor vi gør som vi gør http://www.historie-online.dk/specia...ften/index.htm

    Vi spiser altid and den aften .. i mit barndomshjem prøve smagte vi altid en and mortens aften, så kunne man vudere om hvor længe de andre skulle gå inden hoved blev kappet af.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Vi holdt vores i går aftes og huset dufter stadig lidt af andestegen. Åh, det smagte så godt og vi spiste til vi var ved at revne.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tinen Gæst
    Vi holdt ikke Mortens aften hos mine forældre, da jeg var barn, ikke sådan fast i hvert fald. Men da min far er jæger, og min mor faktisk ikke bryder sig om at spise vildt, så har vi indført Mortens aften de senere år. Ellers er det svært for dem at få spist vildtet, når min bror og jeg er flyttet hjemme fra. Så nu står vores Mortens aften på vildgæs eller -ænder, som regel med brun sovs, brunede kartofler og en kold rødkålssalat eller waldorfsalat.
    Et år var ænderne lidt sjuskede i plukningen, så da de lå i gryden og var brunet af lignede de Anders Fogh sidst på en travl mødedag, med ganske voldsomme skægstubbe.. ikke så lækkert et syn, men de smagte heldigvis godt alligevel da de først blev færdige ;)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Kan lige se de der stubbe.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •