Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Køb af brugt rammevæv, tænk at det kan få hjertet til at banke ;)

  1. #1
    Tinen Gæst

    Smiler Køb af brugt rammevæv, tænk at det kan få hjertet til at banke ;)

    I dag skal jeg ud og købe en rammevæv, som jeg har fundet på den blå avis. Hvor er det sjovt, at man kan blive helt spændt over sådan noget ;)
    Der skal nok dukke en del spørgsmål op, så håber jeg kan regne med jer!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Glæder mig til at se et billed af den, når den er kommet i hus
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tinen Gæst
    Den er kommet i hus, men mine forældres hus. Jeg skal over og se om min mor kan sætte den op, for jeg kan ikke selv. Glæder mig, og håber at min datter tager en god lang formiddagslur i dag :)
    Den stod til 300 kr, så det var til at overkomme. Samtidig havde jeg undskyldning for at komme til Vejle og få købt de første julegaver

  4. #4
    Tinen Gæst
    Så er der endelig produceret lidt. Da jeg jo går hjemme på barsel med min datter, kan jeg kun lave noget i løbet af dagen, når hun sover ude i barnevognen. Så det har taget tre dage at sætte trenden i, og nu er der endelig blevet vævet lidt over 1 cm ;)

    Vi tænkte at jeg sagtens kunne væve et viskestykke eller to, og det er jo trenden, der er mest pillearbejde med... så langt så godt, men jeg tror nu alligevel den fineste kam, der fulgte med, er for grov til den meget fine tråd, min mor har. Min mor har købt sin store væv for nylig, og fik en masse garn bl.a. fra Georg Jensens væveri med, som den tidligere ejer vævede viskestykker og dækkeservietter i.

    Uanset om jeg nogensinde bliver færdig med andet end et 50 cm x 5 cm langt lommetørklæde ;) så har jeg da prøvet at sætte væven op, og har forhåbentligt lært af mine begynder fejl til næste gang
    Væven er forresten en Tønder væveramme fra Lervad, og som et af billederne viser, så gik jeg straks i gang med at arbejde, frem for f.eks. rengøring af den gamle sag :)

    Ungerne hyggede med mormor og morfar mens jeg arbejdede. Billedet af Rasmus er efter 1½ time i haven med morfar og hans jagthund, lige inden han faldt i søvn i sofaen
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tinen Gæst
    Jeg har forresten et spørgsmål, som I måske kan hjælpe mig med. Der er sådan nogle riller på væven, hvad bruger man dem til?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvor er det dejligt du har fået den igang glæder mig til at følge dig..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Tillykke med den... Du kan blive rigtig glad for den. Specielt fordi den er meget flyttebar - og du har allerede involverede børnebørnene i den!
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Ihhhh hvor ser det altså bare godt ud
    Jeg går også og leger lidt med tanken om at skulle ønske mig sådan en væv ..... men det bør nok vente lidt til der er blevet ryddet op på mit værelse
    Men jeg glæder mig til at følge lidt med i din "læretid"

    P.S. Sikke dog nogen dejlige unger du har
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  9. #9
    Tinen Gæst
    Ja, og jeg tror jeg skal have "efterfyldt" med en ekstra trend-tråd, min mor har spurgt om hendes væve-lærerinde, og det var hendes forslag. Men for pokker sikke et pillearbejde (igen), og det må være værre end første gang. Tænker lidt over det!

    Jeg overvejer også om jeg skal ønske mig en anden væv i julegave, er der nogen, der kan forklare kort, hvad der skal til for at jeg kan væve kiper eller måske endda diamantkiper? Her er det dog hele huset, der skal ryddes op i, før den må komme hjem...

    Og ja, mine unger er ret dejlige, også hvis jeg selv skal sige det ;)

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    12 May 2010
    Geografisk sted
    Fur
    Indlæg
    102
    Du kan ikke væve kipper på en ramme væv da skal du have en kontramarsvæv/ skaftevæv med minst 4 skafter. du kan kun væve det man kalder lærdes væving, men det kan det også komme mange påne ting ud af. Og rillerne er til at løfte skeldet med. jeg synes du skal gå på bibloteket og låne nogle bøger om vævning for det er mange ting man skal sette sig ind iGod fornøgelse med din væv.
    Jeg er desvære skriveordblind men håber at i kan læse det jeg skriver ellers sig til

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •