Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: 4 r, sm ??? Hvordan

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    4621 Gadstrup
    Indlæg
    114

    4 r, sm ??? Hvordan

    Jeg sidder ... igen... igen. igen og øvere mig i at læse diagrammer,
    pludselig skal jeg strikke 4 r, sm (viftemønster ) ..... det ka jeg da ik ...
    hvordan gør man det ?

  2. #2
    marion Gæst
    det kan godt lade sig gøre det er bare lidt svært at få pinden igennem alle de masker så en nemmere måde at gøre det på er at lige garnet over højre pind også trække maskerne over 1 af gangen
    skulle selv lave en bolero i sommers hvor jeg skulle strikke 5 ret sammen når først du er kommet igang går det hurtig derud af.......

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Jun 2010
    Geografisk sted
    Fensmark
    Indlæg
    67
    Hvad med at bruge en tynd hæklenål, stik hæklenålen igennem maskerne på venstre pind (samme vej som hvis du bruger strikkepinden) saml tråden op og træk forsigtigt de 4 masker af pinden og sæt den opsamlede maske op på højre pind og stram forsigtigt til.
    Bare et forslag som jeg tror virker

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Jeg ville også forslå en hæklenål. Du kan se det i denne tråd, #2, hvor der godt nok skal 8 masker over en anden maske, men systemet er det samme mht. hæklenålen.

  5. #5
    marion Gæst
    jeg forsøgte det med hæklenålen også det var altså lidt besværligt men det er jo hvad man er til

    men godt link

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Marion, det er helt sikker forskelligt, hvad man synes er nemmest og bedst.

    Jeg synes, at maskerne - i trådstarters tilfælde de 4 - har en tendens til at blive trukket uens i størrelsen, hvis man strikker dem sammen på almindelig vis. Med en hæklenål bevarer de en ensartet størrelse.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    4621 Gadstrup
    Indlæg
    114

    tusind tak

    Altså ... Det der med hæklenålen :-( Det går bare slet ik .....


    marions metode virker nemmere ... til gengæld syns jeg der bliver et lidt stort
    " hul" i mønsteret af det ... men jeg arbejder lidt videre på det

  8. #8
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Jeg gør som Marion men så skal du nok trække tråden lidt til bagefter det gør jeg når jeg laver bobler.

  9. #9
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af nanse Se meddelelser
    Jeg sidder ... igen... igen. igen og øvere mig i at læse diagrammer,
    pludselig skal jeg strikke 4 r, sm (viftemønster ) ..... det ka jeg da ik ...
    hvordan gør man det ?
    Jeg tager 1 maske løs af og strikker 3 ret sammen trækker den løse maske over.
    Inger

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •