Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 16 af 16

Emner: Markør

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Det nemmeste er at bruge en kontrastfarve garn, der kan følge arbejdet hele vejen.
    Øhh...hvordan gør man det...har man også en synål siddende i arbejdet, så man syr tråden opad hele tiden - nogen billeder :-)

  2. #12
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nettemor Se meddelelser
    Øhh...hvordan gør man det...har man også en synål siddende i arbejdet, så man syr tråden opad hele tiden - nogen billeder :-)
    Ingen nåle er nødvendig og tråden er lige til at fjerne ved at trække den ud, da den ligger imellem maskerne. Håber du kan se det på billederne.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444


    Øhh...ser fint ud - men jeg forstår ikke helt, hvordan du får tråden op ad, hvis du forstår hvad jeg ikke forstår

  4. #14
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nettemor Se meddelelser


    Øhh...ser fint ud - men jeg forstår ikke helt, hvordan du får tråden op ad, hvis du forstår hvad jeg ikke forstår
    Du lægger tråden på tværs over det du hækler. Hvis du ser på billede 2 kommer tråden fra bagsiden af arbejdet og lægges indover arbejdet, så du ligesom hækler henover tråden. Når du har hæklet en omgang ligger tråden i rækken lige under: Nu tager du trådenden og lægger den tværs over arbejdet mod vrangsiden og du hækler henover. Tråden vil nu ligge et par mm på skrå imellem maskerne. Jeg ved ikke hvorfor; Men når man hækler fastmasker kommer det altid til at blive lidt på skrå.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hej må jeg tage billeder og forklaringe og lægge i PDF
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #16
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Hej må jeg tage billeder og forklaringe og lægge i PDF
    Hvis det kan bruges er det ok med mig Hundeuld ellers skal der måske et længere stykke op, hvor man kan se snorens vej

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •