Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Hjælp til garnvalg

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675

    Spørgsmål Hjælp til garnvalg

    Arrrrghhhhhhhh

    Nu har jeg lige brugt laaaaang tid på at skrive en mail og så smed den dumme PC mig sørme af da jeg trykkede på "send"
    Nååååå men jeg prøver så lige igen.

    Jeg ligger her på fifaneseren (sofaen) med godt gammeldags hold i ryggen. Da jeg ikke rigtig kan lave noget, har jeg brugt tid på at sortere i mine opskrifter og sætte dem i system efter hvad jeg vil lave først

    Jeg har fundet en opskrift hvor der bliver anbefalet kunstgarn/ hjertegarn til hæklenål nr.4½
    Da jeg plejer at købe garn med fingrene og øjnene og IKKE efter hvad der står på bandorolen, aner jeg faktisk ikke hvad jeg skal forestille mig under kunstgarn/ hjertegarn
    Jeg kan jo ikke rigtig komme ned til min garn-puscher, så jeg tænkte mig at jeg jo kunne benytte mig af HoStriks tilbud og bestille over nettet denne gang. Men er der så en der kan hjælpe mig til hvad jeg skal kigge efter?

    Jeg kunne godt tæke mig noget med farveskift og helst i havets farver, så det passer til mine grønne øjne. Måske noget med noget silke i.
    Kan jeg egentlig bruge Kauni sammen med en tynd silketråd eller andet effektgarn?

    Jeg håber at der er en der kan hjælpe mig
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    hmmmmmm og så kom det alligevel dobbelt
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    17 Mar 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    425
    Kunstgarn fra Hjertegarn anbefales at strikkes på 2½-3 - 28m = 10 cm. 100gr = 420m
    Det svarer til alm tykkelse strømpegarn.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    02 Mar 2009
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    85
    Hvis du ser under mit færdige strik, så er Haruni sjalet strikket med kunstgarnet fra Hjertegarn.
    Hilsen Inliner
    Besøg min hjemmeside (se profil)
    Nu også med blog

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    kunstgarnet er med 25% nylon og kvaliteten er ikke speciel. Men prøv at kigge på NOro garnet - det ligger under HO striks Fancy knit - og det er super lækkert - der er 6-7 forskellige kvaliteter og de har alle farvegange og de fleste er med silke og med 40% rabat prøv f.eks at se Noro Silk Garden Lite 2018 -
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •