Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 19 af 19

Emner: Rendyrket nostalgi med Daells Varehus

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af nanse Se meddelelser
    Jeg arbejdede på postordrekontoret i esromgade :-)
    Der sad vi piger på lange rækker og checkede jeres postordre sedler :-)
    Nogen checkede at vare nr var korrekte derefter gik sedlen videre
    til den næste som checkede at stk prisen for det pågældende vare nr var korrekt
    og SÅ var det min tur : antal stk, gange prisen = ialt ... og det var hovedregning mine damer :-)

    NØØØØØJ det var kedeligt
    Ej hvor er det stort!!! Flere historier om Daells Varehus, tak
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    09 Aug 2010
    Geografisk sted
    8200 Århus, Skejby
    Indlæg
    46
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    SKØØØØØØØØØØØØØØØNT...og iiiiiih hvor jeg savner Dalle Valle
    Næææh, hvor hyggeligt! Jeg savner også Dalle Valle - har stadig et grydesæt som jeg købte hos dem som stakkels, fattig studerende, og smiler hvert år når julesangene starter i radioen, og MC Einars stemme kommer ud i stuen med, "Og vi andre fattigrøve vi kan gå i Dalle Valle, der er damerne så flinke at de smiler pænt til alle".

    Suk, suk...

  3. #13
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Jeg er så den eneste - åbenbart - her på Rokken der aldrig har handlet eller fået noget fra Daells men tror da at det var et sundt koncept til de begyndte at sælge på konto også for der gik det stærkt ned af bakke. Udefra virker det som om det firma bare ikke var gearet til kontosalg.
    Det jeg husker sådan rigtigt fra mine barns ben er deres nissetog der kørte rundt i vinduerne hele varehuset igennem i december - og det var dengang juleudstillingerne var til jul og ikke fra medio oktober.

  4. #14
    lillebi Gæst
    Vi tog også gerne ind et par gange om året og fik fornyet garderoben. Og specielt ved jule tid, når vi på julegave indkøb var det en dejlig tur. Den butik var et rent slaraffenland for et barn. Jeg var specielt vild med alle hattene og skulle altid prøve et par stykker. Mor købte også ind pr.postordre, åååååh, hvilken fryd det var ,når de brune papkasser kom og blev åbnet. Jeg kan huske at mor hun bladrede gennem kataloget for at finde tingene og vi unger måtte bagefter, låne bladet for at kigge på legetøjet. Mor har stadig nogle af de(nu meget ramponerede) kasser som varerne kom hjem i og dem pakker hun troeligt julepynten ned i hvert år.

  5. #15
    Elise Gæst
    Jeg husker også Daells Varehus - mest katalogerne fra jeg var barn. Vi bladede dem igennem mange gange og skrev op, hvad vi ønskede os til jul.
    Og så de store brune pakker, der kom med varerne - desværre var det også tit at der var udsolgt af tingene, så det vi havde bestilt ikke var med - det kan jeg huske jeg blev skuffet over.
    Men katalogerne var altid en drøm at blade rundt i - vi boede i en lille landsby og kom ikke ret tit til store butikker.
    Som ung tog jeg med toget til Nørregade og købte en hel del - også udstyr da min mand og jeg blev forlovede. Og jeg har da sikkert noget af det endnu

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Hi hi, jeg har aldrig selv handlet via postordre fra Daells, for vi boede så tæt på en station, så det var lettest at tage toget ind til Nørregade. Så jeg kan desværre ikke dele Jeres minder om kasserne derfra.

    Men for mange år siden, der boede min søster i Lindholm, og da jeg var på besøg deroppe, så skulle vi lige ned i hendes kælderrum for at hente noget. Og kælderen var en af de "klassiske" med træ-kælderrum, hvor der lige titter noget ud, og man lige kan kaste et blik ind i folks rum, og HOLD DA OP: Jeg tror ikke, at det er løgn, når jeg siger, at i SAMTLIGE kælderrum, så lå der én, to, tre eller flere kasser fra Daells
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja de minder , jeg har oggså nogen af de kasser stående...... nå nej jeg brugte dem til at sende kigkasse ting i, da Jens kom på posthuset stod "damen" derned og måbede og sagde findes de kasser endnu... da Jens kom hjem og fortalte det, se så følte jeg mig lige pludselig gammel.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Ååååhhhh Hundeuld, så fik jeg igen lige brugt noget tid på at bladre i katalogerne - JEG SAVNER DAELLS!!!!
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Ååååhhhh Hundeuld, så fik jeg igen lige brugt noget tid på at bladre i katalogerne - JEG SAVNER DAELLS!!!!
    Snøft - også jeg.....
    supersine669

    carpe diem

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •