Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 14 1234511 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 136

Emner: Den pokkers trøje - er færdig - nu lappet

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Den pokkers trøje - er færdig - nu lappet

    Man skal aldrig tage sin mand med ind i et kæmpe lager med garn..... imens man selv går rigtig rundt og grams, så finder manden noget garn... kone kom lige herhen, syntes du ikke det er en flot farve det her garn, jo svare man intet anede.. skal man være varmestuebruger for at få strikket sådan en trøje så faldt 10 øren i 1 øre, jeg kan da godt strikke sådan en til dig, og mig videre i drømme landet med al garnet. Manden går til forhandleren, siger hun vil strikke en trøje til mig hvor meget skal der bruges, de ordner det i en ruf og ud i bilen med det.

    Jeg bliver færdig med mit gramseri og tænk jeg købte ikke noget denne gang

    Vi kommer hjem og garnet kommer på bordet, flot er det merion uld til pinde 2½
    Så nu kæmper jeg med den pokkers trøje som jeg absolut ikke syntes er skæg at strikke Image001.jpg mønsteret går over 10 pinde, der er 300 masker på hver omgang, så det er 3000 masker for hvert mønster, idag fik jeg lavet 2 mønster 6000 masker.. jeg dør inden jeg er færdig med den, men jeg lovede at det var det næste der skulle på pindene efter alle vanteren... hjælp mig med at holde modet opppe imens den pokkers trøje bliver færdig på et tidspunkt.

    Psssst et fromt ønske der kommer en bestilling, for så kan jeg lade den ligge
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Den pokkers trøje

    hvad har du så lært det det - ikke at lade din gemal gøre sine egne garnindkøb

    men den bliver sikket pæn når den er færdig
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Tja ja, han kommer slet ikke med ind sådan steder for efter tiden
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    127
    Hep hep hep

    Før du får set dig om er du blevet færdig. Og manden bliver super glad.
    Hilsen Musse


  5. #5
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Sender dig varme tanker og hepper højt...

    kan du høre det?!!?

    Måske et billede af fremgangen kan fremkalde nok ros til at du gider resten?

    Jeg tror han ved den trækker tænder ud derhjemme ik? Så varmer gaven bare så meget mere...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Mon denne her og denne her kan løfte humøret og arbejdsglæden lidt?

    Og selvfølgelig skal gemalen da også begaves lidt en gang imellem
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    27 Sep 2010
    Geografisk sted
    møn
    Indlæg
    338
    jeg syntes det er dejligt at han gerne vil ha dig til at strikke en trøje...og da han vil være helt sikker på du også gør det, resolut investerer i garnet.... super klog mand du der har dig...
    knus lykke

  8. #8
    lenemormeinild Gæst
    Uha jeg kender den slags strikke opgaver, det bedste jeg kan hitte på med hjælp lige nu er at du hverdag må bestemme dig for hvor meget du skal strikke på den trøje før noget andet strikketøj, se så er den snart færdig til gemalen og han skal jo også holdes varm i denne kolde tid
    Så hep hep hep du nå da lige vise lidt mere at den kommende trøje

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2010
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    891
    Det er da dejligt og forståeligt nok at din mand gerne vil have dig til at strikke en trøje, han ved jo nok hvor hurtig du er med pindene, men han kunne nu godt have spurgt dig til råds om garntykkelsen, på den anden side, så var det måske ikke blevet sådan en trøje, som han gerne ville have.
    PØj PØj og held og lykke med de tyn de pinde.
    hilsen Anni

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2008
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    141
    Altså hvor klog en mand-kluk,og jeg må sige at det kom han da bare så godt framen han må jo lige også tænke på at vi jo helst selv vil bestemme.Men se sådan på det-det er da vist også hans tur,til at få lidt strikGod arbejdslyst
    Mvh. Else M - Hyggestrikker og hundepasser

Side 1 af 14 1234511 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •