Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Nogen med en god hukommelse???

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321

    Nogen med en god hukommelse???

    Igår kom jeg til at tænke på, at der på Danmarks Radio i midten af 80'erne var en programserie, der var lavet i DR's provinsafdeling - dvs. afdelingen i Århus. MEN JEG KAN IKKE HUSKE HVAD DEN HED!!!

    Det jeg husker er (vistnok ): Værtinden var Jytte Dreyer. Preben Heide var vistnok også en af værterne. Og så var der vist også en middelalderende (lidt tyk) mand...tror måske han hed noget med Eli eller Eilif (I kender ham godt!!)

    Det blev vist om efteråret, for det handlede om hyggelige ting man kunne sysle med derhjemme når det var "indevejr" - og jeg tror egentlig kun at det kørte i fire uger, og kun ét år (hvorfor det ikke kørte i flere år, må (DR) guderne vide)

    Lotte Dandanell var også med, og viste hvordan man lavede forskellige kreative ting ud af "det forhåndenværende søms princip" - og jeg EEEEEELSKEDE det!!!

    Studiet var bygget op som et hjem, med et køkken, en sofagruppe, et spisebord, et "krea-hjørne" (hvor Lotte Dandanell huserede), og det kunne faktisk godt minde lidt om forgængeren til "Go' Morgen Danmark".

    Siger dette her nogen noget??
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  2. #2
    lis ai Gæst
    Jubiii den/det kan jeg også huske for jeg blev lidt grebet af Lotte´s ideer.
    Og der blev også udgivet et hæfte med nogen af ideerne " Lotte Dandanell`s Idebog" udgivet 1990.

    Programmet hed "Tips og ideer"

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Juuuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!

    LIS ER GUD!! hi hi hi...tak tak tak tak tak tak tak

    Kan du så også huske hvad ham "den gamle" hed? For han var også vært på "Mens vi venter" juleaftensdag...og uuuuuuuhh hvor man ventede!! Meget federe "vente-program" end dem de sender idag.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    8653 Them
    Indlæg
    133
    Har du set efter i DR´s arkiv: Bonanza. Der er et hav af gamle programmer. Det er ren nostalgi.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Nogen med en god hukommelse???

    så tænker jeg Jørgen Clevin
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  6. #6
    lis ai Gæst
    Ja den sidste kan jeg ikke lige komme på - måske Eilif Krogager var med om livets store spørgsmål; Men det er nok lidt langt ude.

    Og der er også en anden, der svæver rundt i hovedet; Men jeg kan ikke lige hitte på navnet måske Niels Hovgaard, der var vært for flere programmer i de år.
    Og så tænker jeg Piet van deurs.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    LPN: Nej, det har jeg ikke Godt tænkt, for det er da et forsøg værd .

    vtj: Nej det er desværre ikke Clevin, selvom han selvfølgelig også var med i "Mens vi venter".

    Lis ai: Nej, det er heller ingen af de nævnte. Jeg er heller ikke sikker på, at han hed/hedder noget med Eli eller Eilif. Men jeg graver lige lidt inde i Bonanza.

    Han var ihvertfald en del af Provinsafdelingen. En lille "tæt" mand, med gråhvidt hår (og det var ikke julemanden...hihihi) - aj hvor er det bare træls, for jeg kan SE ham for mig!!!
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Der var også en der hed Per Viking..men det var mere det med tæt gårhåret mand.. jeg husker ikke om han var med i Tips og ideer..
    Marianne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af MaBaPe Se meddelelser
    Der var også en der hed Per Viking..men det var mere det med tæt gårhåret mand.. jeg husker ikke om han var med i Tips og ideer..
    Nej, desværre heller ikke Per Viking. Men ja, han kunne også godt passe på beskrivelsen.


    Jeg kan desværre ikke huske hvilke programmer, som ham jeg tænker på ellers var vært for. Det eneste jeg lige kunne huske var "Mens vi venter" men som barn i 80'erne, kan jeg huske, at han var med i rimeligt mange programmer.

    Bonanza har desværre slet ikke "Mens vi venter", eller noget med Jytte Dreyer - egentlig sært, for hun var da en meget brugt studievært.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  10. #10
    Gitte_G Gæst
    Så vidt jeg husker var det Elith Nørholm han hed ham med 'mens vi venter'. Og enig, det var MEEEEEGET bedre end de programmer der er i dag

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •