Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 69

Emner: Forskellige hakkemasker

  1. #51
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Forskellige hakkemasker

    ja jeg gør, jeg er ved at gøre mit orange halstørklæde lidt bredder.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  2. #52
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ja, jeg er ved en håndledsvarmer, hvor jeg ikke er færdig med den første endnu.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #53
    nette strik Gæst
    Hakke masker/mønster som jeg lige vil dele med jer- http://www.ls-liane-stitch.de/

    gå under HÆKELN, derefter Crochenit ned på siden.

  4. #54
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Forskellige hakkemasker

    dejlig med nye masker
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  5. #55
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2013
    Geografisk sted
    Frederikssund
    Indlæg
    18
    Jeg har støvsuget biblioteket for bøger om hakning. I "Den nye hakkebog" af Solvor Hofsli er der en masse forskellige masketyper/mønstertyper. Og derudover søde modeller til dametøj.
    Hvis du har mod på en engelsk bog er jeg blevet ret vild med "Tunisian Crochet" af Sharon Silverman. Super flotte modeller i spændende mønstre

  6. #56
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2013
    Geografisk sted
    Frederikssund
    Indlæg
    18

    Mønster med strikkehakning og kryds

    Jeg har købt en ny, sjov hakkebog fra England med masser af fine mønstre. Jeg har hakket nogle prøvelapper, som jeg har prøvet at fotografere så andre kunne se, hvor fint det bliver, men billederne bliver altså ikke særlig gode.

    Den har fx et fint mønskter med fire 0-rækker strikke-hakning (VTJ har forklaret strikke-hakning tidligere i denne tråd) og så en række kryds, som man laver sådan her: Hak første lodrette maske som alm. ret-hakning. *Spring næste lodrette maske over, og hak den næste maske i alm ret-hakning. Gå derefter tilbage til den maske, du sprang over før, hak den som alm. ret-hakning*. Gentag fra * til * pinden ud.
    Man laver så skiftevis fire rækker strikkehakning og en række kryds for at få mønsteret.

  7. #57
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2013
    Geografisk sted
    Frederikssund
    Indlæg
    18

    Mønster med vrag-hakning og kryds

    Endnu et fint mønster er en kombination af vranghakning (nogle steder kaldes det perle-hakning) og kryds

    Fx: Hak første maske som alm ret-hakning. Hak derefter et kryds (det tager to masker) og én vrangmaske, et kryds, en vrangmaske... pinden ud. Sidste maske skal dog være alm rethakning.
    Alm. afmaskningsrække.
    I næste o-række hakker man kryds over kryds og vrang over vrang (dvs man gør ligesom første pind hele tiden)
    Det giver nogle fine, lodrette striber i det færdige mønster. Mønsteret skal kunne deles i 3 + 2

    Prøv også at lave skiftevis et kryds og to vrangmasker - det giver stadig en stribe-effekt, men ikke ligeså tydelig som i mønsteret med kun én vrang-maske. Mønsteret skal kunne deles i 4 + 2. Husk stadig at starte og slutte med en alm rethakket maske.

    En meget fin effekt får man, hvis man hakker kryds og over vrang og omvendt - det giver diagonale striber og et rigtig sødt mønster.
    Sådan gør man:
    O-række 1: Hak en alm ret-maske. Lav et kryds (spring næste maske over, hak følgende maske ret, hak derefter den maske, du sprang over), hak to vrang-masker, lav et kryds, to vrangmasker... osv rækken ud. Sidste maske hakkes ret.
    Alm tilbagerække.
    0-række 2: Hak en alm ret-make. Hak to masker vrang, lav et kryds, hak to masker ret, lav et kryds... pinden ud. Sidste maske hakkes ret.
    Alm. tilbagerække
    Disse to rækker gentages.

  8. #58
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Tak, det lyder godt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #59
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Forskellige hakkemasker

    nu kunne jeg godt tænke mig at der blev vist et billed af de forskellige masketyper.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  10. #60
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2013
    Geografisk sted
    Frederikssund
    Indlæg
    18
    Jeg har også hakket nogle prøvelapper, jeg kunne fotografere - men jeg ved ikke, hvordan jeg lægger fotos ind? Jeg har prøvet at vedhæfte et billede som vedhæftet fil, men den står og oploader i omkring 10 minutter hvorefter jeg bliver smidt af siden...

Side 6 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •