Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 69

Emner: Forskellige hakkemasker

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Forskellige hakkemasker

    Tak fordi i gad høre på mig, glæder mig til at se kluden færdig
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  2. #22
    jannie Gæst
    Jeg hakker ikke grydelap men en prøveklud med de forskellige mønstre fra den store ide bog
    Snoning er svært synes jeg

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Forskellige hakkemasker

    Citat Oprindeligt indsendt af jannie Se meddelelser
    Jeg hakker ikke grydelap men en prøveklud med de forskellige mønstre fra den store ide bog
    Snoning er svært synes jeg
    jeg bruger en lille hjælpepind (den er til hjælp til snoninger) når jeg laver snoninger.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Kan man bruge sådan nogle som til strikning (de er lidt bukkede)? Det er nok ikke nogen dum ide. Der er jo også en spids i hver ende.

    Jeg skulle lige for sjov se, om jeg kunne hakke en snoning uden hjælpepind. Det kan godt lade sig gøre, men det er lidt stramt og lidt svært at komme ind i de masker, jeg sprang over. Det er pillet op igen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Forskellige hakkemasker

    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Kan man bruge sådan nogle som til strikning (de er lidt bukkede)? Det er nok ikke nogen dum ide. Der er jo også en spids i hver ende.

    Jeg skulle lige for sjov se, om jeg kunne hakke en snoning uden hjælpepind. Det kan godt lade sig gøre, men det er lidt stramt og lidt svært at komme ind i de masker, jeg sprang over. Det er pillet op igen.
    det er sådan en jeg bruger, både til at holde maskerne især når de skal være spejlvendt er den god. Den er også god til at holden en enkel maske så man bedre kan fange den.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  6. #26
    jannie Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af vtj Se meddelelser
    jeg bruger en lille hjælpepind (den er til hjælp til snoninger) når jeg laver snoninger.

    ja selvfølgelig Klovn jannie Det vil da hjælpe meget :-) Sad lige og tænkte om man kunne hakke de fire masker med en hæklenål og så dreje den og sætte maskerne tilbage til hakkenålen Det må jeg vist prøve også på min prøveklud
    Har lige fundet en lille vest til en barn ( symønster og så prøver jeg at hakke efter den for at se hvordan den bliver

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Forskellige hakkemasker

    Det glæder jeg mig til at høre mere om det med symønstre ideen er slet ikke tosset.

    Det med hæklenålen kan jeg ikke lige se for mig. Du tager jo maskerne en af gangen når du skal lave snoninger, prøv at tage en strikkeopskrift med en snoning og så følg den, det har jeg gjort og så sker der det at man mange gange lige pludselig kan se hvordan det er når den skal hakkes.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  8. #28
    jannie Gæst
    ja klart at gøre det sådan som når man strikker så nu er den der vist og vaffelmønsteret ligeledes så skal jeg til et nyt i aften
    Bliver en smart prøveklud med mønstrene 0 ind og udtagning for også lige at prøve dette

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg er begyndt på et varmestuehalstørklæde med nogle lidt store hakkemasker. Jeg slår 2 gange om hakkepinden, stikker den ned mellem maskerne og samler en maske op. Så hækler jeg gennem masken + 1 omslagning 2 gange og lader masken blive på hakkepinden. Jeg skal jo hækle igennem alle maskerne, når jeg har fået dem op på pinden.

    Det bliver lidt løst. Sådan lidt hulmønster agtigt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg var ved at lede efter noget bestemt til Nette Strik om hakning og strikkehækling (2-krogsfladhakning).

    Så må jeg lægge min brugsanvisning til strikkehækle pindene ind igen.
    Her kommer den:

    CCE07072009_00000.jpg

    Det er denne metode, jeg bruger, når jeg skal lave ribkant til noget. Jeg starter med at lave strikkehæklingen og så samler jeg den lange, smalle strimmel bagefter og samler masker op langs den ene kant. Og hakker rundt til vanter.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •