Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 7 af 7 FørsteFørste ... 34567
Viser resultater 61 til 69 af 69

Emner: Forskellige hakkemasker

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2013
    Geografisk sted
    Frederikssund
    Indlæg
    18

    billede

    Vedhæftet er et billede af en lille prøve på det sidstnævnte mønster - altså hvor man hakker to vrang, et kryds osv og så på næste pind hakker kryds over vrang og vrang over kryds

    20131020_091915.jpg

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2013
    Geografisk sted
    Frederikssund
    Indlæg
    18

    Vrang og kryds - billeder

    Her kommer billedet af mønsteret med et kryds, to vrang, et kryds... billedet er desværre lidt gulligt.

    20131020_211417.jpg

  3. #63
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2013
    Geografisk sted
    Frederikssund
    Indlæg
    18

    billede af en vrang, et kryds

    Her kommer billedet af mønsteret med et kryds, en vrang, et kryds...

    20131020_211437.jpg

  4. #64
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det ser godt ud, Merete.

    Nu har jeg fået min computer hjem igen og kan se alle billederne herinde.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #65
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2013
    Geografisk sted
    Frederikssund
    Indlæg
    18

    Ny slags kryds

    Jeg har lige set en anden slags kryds, som giver et mere tydeligt krydsmønster.

    Krydsmasken hakkes sådan:
    Man stikker nålen gennem de næste to lodrette masker, slår om og trækker tråden tilbage. Så holder man fast på den løkke, der nu er kommet på nålen, med pegefingeren, mens man stikker nålen igennem den første (længst til højre) af de to lodrette masker, man netop havde hakket. Slå om, træk igennem.

    Mønster med disse krydsmasker:
    Sådan gør man: man hakker først en grundrække med alm. ret-hakning og alm tilbagerække. På anden frem-række springer man først den lodrette maske helt til højre over (ligesom i alm ret-hakning) og hakker krydsmasker som ovenfor beskrevet pinden ud. Den allersidste maske skal hakkes ret – hvis der er to masker til sidst hakkes begge ret.
    Almindelig tilbagerække.
    Tredje fremrække: Spring første maske over, hak næste maske ret og hak herefter retten af pinden med krydsmasker. Sidste maske hakkes ret, hvis der er to masker tilbage på pinden hakkes de begge ret.
    Almindelig tilbage-række.

    På den måde kommer krydsmaskerne til at være på skrå over hinanden. Hvis man altså oplever, at man hakker de to masker sammen, som også var sammen på rækken før – så er der noget galt. Man skal hakke to masker sammen, som på den tidligere række var i hver sin krydsmaske.

    20131027_100947.jpg

  6. #66
    nette strik Gæst
    FLOT. FLOT jeg får helt lyst til at finde nålen frem
    nejjj, det går nok ikke, men det skal prøve engang..

  7. #67
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2013
    Geografisk sted
    Frederikssund
    Indlæg
    18
    Nette - jeg har kun hakket i et par måneder, men jeg er blevet totalt bidt af det. Det er nemt, det går hurtigt, det bliver flot... Jeg kan kun anbefale at prøve det. Mit første projekt var et par vanter - nåede en vante pr aften efter ungerne var lagt.

  8. #68
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Merete Lintrup Se meddelelser
    Nette - jeg har kun hakket i et par måneder, men jeg er blevet totalt bidt af det. Det er nemt, det går hurtigt, det bliver flot... Jeg kan kun anbefale at prøve det. Mit første projekt var et par vanter - nåede en vante pr aften efter ungerne var lagt.
    Jeg har hakket en del, mener også der ligger noget her på rokken, af mine prøver, http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=23630&page=5 indlæg nr 45.

    og krokodillen her http://rokken3.dk/forum/showthread.p...ght=krokodille var også en prøveklud med mange forskellige hakke tekniker.
    lige pt er det vanter og strømper på strikkepindene, til varmstuekassen

  9. #69
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der flere der hakke i det
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 7 af 7 FørsteFørste ... 34567

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •