Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Hækle rundt

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444

    Hækle rundt

    Kan i kloge hoveder hjælpe mig med, hvordan jeg får det pænt, når jeg hækler rundt? Hvis jeg hækler i st.m. går det ok, da jeg starter med f.eks 2-3 luftmasker og slutter ved at hækle en km i 1. lm.
    MEN - når jeg hækler fm rundt og rundt og prøver at slutte med en km i 1. fm - ja, så bliver det enten skævt til mod højre eller venstre.

    Jeg kan ikke få det til at være lige over hinanden ved fm.

    Skal man starte runden igen ved at begynde i den 1. fm, hvor man lige har
    lavet en km?? Jeg synes også at der hele tiden på denne måde, bliver for mange fm.

    jeg ved at man kan hækle i spiral, men jeg synes det er svært at se, hvor man er kommet til og bruge en tråd hele tiden for at markere, synes jeg heller ikke er sagen.

    HJÆLP råber Nettemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444

    Cool Hjælp!!!

    Jeg håber en af jer kan svare, da mit problem er gennemgående, hver gang jeg hækler rundt. Som min mor ville sige - jeg får Sankt Føj dans af at se på start og slut-rækkerne :-((((((((((((

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Hey.

    Jeg kender godt problemet og har selv haft en "skæv" eller forskudt start række...... hmmmm ved ikke lige om det er til at forstå
    Men jeg har løst problemet ved at starte med en fastmaske i den maske som der er blevet lavet km i og så lige som "springe den sidste m over....... giver det mening? Jeg ved ikke om det er den rigtige måde at gøre det på, men på den måde kommer start-maskerne til at ligge over hinanden.
    Jeg håber det hjalp dig en smule
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Jeg laver altid en luftmaske, når jeg begynder på næste omgang (også ved fastmasker).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg laver altid en luftmaske, når jeg begynder på næste omgang (også ved fastmasker).
    Det gør jeg også , men alligevel bliver det skævt og der kommer for mange masker - aner ikke hvad jeg skal gøre

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Jeg tror måske, at det kan løses ved at gøre som bjergged skriver
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Det er en god idé at tælle maskerne, mens du hækler - i hvert fald indtil du har en form for overblik over det.
    Så kan du enten hækle en mindre inden du hækler kædemaske i første maske, eller springe 1 maske over EFTER du har hæklet en luftmaske.
    Det sidste er egentlig det rigtige, det er også det man gør, når man hækler frem og tilbage. Luftmasken er da lig 1. maske.
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •