Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Mangler mønster til nisse...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Nov 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    41

    Mangler mønster til nisse...

    Jeg bor på landet og har et brændende ønske om at sy en nisse til at sidde på en halmballe på mit halmloft.
    Med åbne låger vil jeg kunne se ham fra mit køkkenvindue og han vil byde vores gæster velkommen når de kommer i gårdspladsen.
    En lanterne med lys skulle kunne lyse op for ham og et par mus som selskab

    MEN!

    Jeg kan ikke finde en opskrift der dur.
    Alle opskrifterne er på små nisser og han skal alligevel have en vis størrelse og være forholdsvis troværdig

    Er der nogen der har en idé til hvor jeg skal finde ham?
    Selvlært - og har meget at lære endnu...

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Jeg så denne her idag Det er Lene Schønemanns venindes hjemmeside:

    http://hobbymukke.dk/Opskrifter%20ti...lg/Diverse.htm
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    Randers
    Indlæg
    27

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Min moster har købt en nissedragt str 3år..i tiger til 2o kr...strikket ansigt, vanter og sorte støvler og syet på stoppet det hele ud med halm (det kan fjernes igen når han skal lægges væk)..

    I bunden af støvlerne er der ikke syet sammen i hælen så kan man lægge en tung sten eller pose sand ind til at holde ham...ligeledes i numsen hvis han skal sidde..
    Et kosteskaft i ryggen holder hans hoved..på plads..

    Min mosters nisse sidder ude ved fordøren med en dynge gaver..(indpakkede sten og andet tungt)
    Han er overkommelig at lave og drønhyggelig, jeg har desværre ikke noget billede...
    Marianne

  5. #5
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Lidt i den stil som MaBaPe's moster har jeg lavet en nisse men jeg købte bare strømpebukser og tshirt med lange ærmer og syede så selv resten af tøjet til ham. Hovedet lavede jeg faktisk af en nylonstrømpe det samme hænderne udstoppet med fyldevat og et tynd lag ulde så de kunne formes.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    09 Nov 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    41

    Gode ideér

    Det var da nogle super gode ideer i kom med, jeg må lige tænke lidt over hvor jeg vil hen af.
    Men det med at købe en nissedragt og så "bare" lave kroppen er da ikke helt tosset
    Selvlært - og har meget at lære endnu...

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af MaBaPe Se meddelelser
    Min moster har købt en nissedragt str 3år..i tiger til 2o kr...strikket ansigt, vanter og sorte støvler og syet på stoppet det hele ud med halm (det kan fjernes igen når han skal lægges væk)..

    I bunden af støvlerne er der ikke syet sammen i hælen så kan man lægge en tung sten eller pose sand ind til at holde ham...ligeledes i numsen hvis han skal sidde..
    Et kosteskaft i ryggen holder hans hoved..på plads..

    Min mosters nisse sidder ude ved fordøren med en dynge gaver..(indpakkede sten og andet tungt)
    Han er overkommelig at lave og drønhyggelig, jeg har desværre ikke noget billede...
    SKØN IDÉ!!!!! Jeg bliver altså helt nysgerrig nu...mon ikke du kan lokke din moster til at tage et foto?
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    Lidt i den stil som MaBaPe's moster har jeg lavet en nisse men jeg købte bare strømpebukser og tshirt med lange ærmer og syede så selv resten af tøjet til ham. Hovedet lavede jeg faktisk af en nylonstrømpe det samme hænderne udstoppet med fyldevat og et tynd lag ulde så de kunne formes.
    Rigtig god idé - gad godt at se et foto
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •