Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Håndkarte

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    08 Oct 2010
    Geografisk sted
    Galten
    Indlæg
    6

    Håndkarte

    Hej alle
    HJÆLP
    Jeg er ny i nålefiltning, begyndte efter sommerfestivallen i Silkeborg. Ved at zappe en del på nettet, har jeg efterhånden fundet en del steder, hvor jeg køber mine materialer. Jeg har købt en håndkarte, fordi jeg fik at vide, at jeg kunne blande 2 farver og derved komme frem til en 3. farve. Men det lykkedes ikke rigtigt selvom jeg tålmodigt har kartet igennem mange gange. Jeg har fulgt brugervejledningen i - hvordan det sættes op og trækkes - men alligevel er resultatet som "camuflages tøj", og det var ikke lige det jeg havde forventet.
    Er der nogen her i dette forum der kan fortælle mig, om det bare er sådan, eller at jeg måske gør det forkert?
    På forhånd tak
    Lise

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Når man blander uld har det jo under alle omstændigheder hver sin indfarning. Men lidt snyd kan man godt lave, men ja hvis du vil have det til at ligne en anden farve skal det kartes godt igennem, fibrene skal jo fordeles i mellem hinanden.
    Det du kan gore er at fordele dine farver i små toppe på karten i tynde lag og i mange lag, jo mere du kan blande det inden du karter des nemmere er det at blande.
    gav det nogen mening
    Hilsen Knhobby - Kirsten

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •