Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Broderi forskyder sig

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Jan 2010
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    38

    Broderi forskyder sig

    jeg har problemer med at når jeg brodere så forskyder broderiet sig og stingene rammer ikke i hullerne. jeg har vedlagt et billede så I bedre kan se hvad jeg mener!
    Hvad skal jeg gøre anderledes?

    http://lh3.ggpht.com/_cXy0eFjKOZE/TM...0/P1010049.JPG
    Det er i særdeleshed at se ved jakken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Jeg kan se du har syet på stræk stof, det gør ikke det hele nemmere. har du prøvet broderiet på fast stof, for at se det ikke er et dårligt lavet broderi.
    Ellers er mit forslag sørg for at bruge en kraftig stabelisering bagpå. Læg et stykke plast øverst. Evt. sy en rikant rundt om det sted motivet skal være. Hvis ikke det hjælper, så kan det også være overtrådspændingen der er for stram, men det ser det ikke umiddelbart ud til på billedet.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Jan 2010
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    38
    jeg har også broderet på hør med samme resultat. faktisk næsten værre

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    19 Aug 2010
    Geografisk sted
    djursland
    Indlæg
    5
    hej hvad maskine har du? gør den det også ved andre broderier.
    har haft samme problem ,det var maskinen der gjorde det,men det var ved alle motiver den gjorde det ved

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    så tror jeg der er motivet det er galt med. Det sker ofte at gratis motiver ikke er så godt lavet, eller hvis man bruger den automasdkiske del når man stingsætter. Det kan også forkomme hvis man øger størrelsen på broderiet
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Jan 2010
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    38
    jeg har kun krympet motiverne - det har både været gratis og betalings motiver det er gået galt med...

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Så tror jeg du skal tjække spændingen på overtråden, det kan gøre ved at brodere et stort I,
    i ca 1/2 cm ers bredde.

    På bagsiden skal undertråden fylde ca den midsterste trejdedel, så skulle spændingen være korekt.
    Hvis ikke det hjælper, tror jeg du må bøje dig og en tur omkring din forhandler
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Jan 2010
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    38
    jeg tror fejlen er fundet... undertråden er forstram.
    Jeg havde maskinen til service fordi den pludselig ikke kunne tråde og blev ved med at påstå at maskinen ikke var trådet. - derfor den lange svar tid.
    hun mente også at undertråden var for stram. men jeg fik desværre ikke at vide hvordan jeg løsner den. nogen der ved hvordan jeg løsner undertråden på en Brother NV-4000?

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •