Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Hjælp til strømper

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    21 Feb 2008
    Geografisk sted
    Horsens
    Indlæg
    48

    Hjælp til strømper

    Da der er mange der strømper her inde håber jeg der er hjælp at hente.
    Jeg har 2 bunter strømpegarn i hver sin farve, løbelængde 210.
    Så er spørgsmålet kan der blive et par str. 43 hvis jeg strikker rib (20 pinde) hæl og tå ensfarvet?

  2. #2
    marion Gæst
    hejsa ja der burde være nok man siger at man kan få et par herrestrømper af 100 g strømpegarn det er jeg da blevet oplyst men er ikke en erfaren strømpestrikker men er igang og det ser ud til at jeg har nok garn af de 100 g jeg har

  3. #3
    Thomas' mormor Gæst
    B P S er det 210 m pr. bundt du har ? altså 420 m

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    17 Mar 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    425
    Jeg har lige strikket et par i str 40 og de vejer 64 gr

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    21 Feb 2008
    Geografisk sted
    Horsens
    Indlæg
    48
    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas' mormor Se meddelelser
    B P S er det 210 m pr. bundt du har ? altså 420 m
    Ja det er det

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Jeg har strikket str. 44 og fik det til at passe med 100 gr. Der er jo lige mange masker på fod og skaft - og regner man med at have nået halvvejen (25gr), når man er kommet til hælen, efter at man har tjekket at længden i cm på foden ikke er længere, end det man har strikket, efter at have brugt 25 gr garn, så skulle det gå op. Eller omvendt
    Jeg går ud fra at bundterne er 50gr - hvis du laver 6 cm rib, og skaftet ialt på 16 cm inden hæl, så tror jeg, at det kan lade sig gøre (du skal sevfølgelig kun tage ind på hver anden pind til tåen.)
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  7. #7
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af daisy Se meddelelser
    Jeg har strikket str. 44 og fik det til at passe med 100 gr. Der er jo lige mange masker på fod og skaft - og regner man med at have nået halvvejen (25gr), når man er kommet til hælen, efter at man har tjekket at længden i cm på foden ikke er længere, end det man har strikket, efter at have brugt 25 gr garn, så skulle det gå op. Eller omvendt
    Jeg går ud fra at bundterne er 50gr - hvis du laver 6 cm rib, og skaftet ialt på 16 cm inden hæl, så tror jeg, at det kan lade sig gøre (du skal sevfølgelig kun tage ind på hver anden pind til tåen.)
    Når jeg er i tvivl om der er garn nok til sokkerne starter jeg nede ved tåen med 2 m og strikker op af foden på begge sokker samtidig så jeg er sikker på de er helt ens. Enten kan man stoppe skaftet lidt før på begge eller også kan man finde en passende farve og strikke striber i skafterne.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Jun 2010
    Geografisk sted
    Fensmark
    Indlæg
    67
    Hvis du har 420 gr garn, er der nok, jeg har strikket et par i str. 47 med to bundter i hver sin farve, med 400 gr garn.

  9. #9
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af allykatt Se meddelelser
    Hvis du har 420 gr garn, er der nok, jeg har strikket et par i str. 47 med to bundter i hver sin farve, med 400 gr garn.
    Holdt der blev talt om løbelængde IKKE gram, så der er ca 420 m. Der burde stadig være nok

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •