Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Hækle Hjæææælp!!...hawaii blomst

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    13 Jul 2010
    Geografisk sted
    Fyn
    Indlæg
    75

    Hækle Hjæææælp!!...hawaii blomst

    Jeg bliver TOSSET!!..


    er ved at hækle Sarah Londons overdådige hawaiii blomster, basis hendes australske opskrift her http://sarahlondon.wordpress.com/cat...uncategorized/

    synes egentlig ikke at opskriften virker svær tilgængelig.. MEN.. hendes blomster er flade som et bræt, - min bliver ved at bukke bladene gevaldigt meget opad og DET er grimt. Kan godt stryge dem flade, men det er vil ikke hvad hun har gjort?? ...

    3'die runde danner blade af dobbelt stangm. - selv om jeg laver cirklen (1. runde) forholdsvis løs, så "krøller´" bladene...:

    kan se at opskriften er oversat til dansk på http://missdandylion.blogspot.com/20...awai-tppe.html
    og der ser det også ud til at være dobbelt stang (dtm)...

    hvad POKKER gør jeg galt?.. det ka' da ik' pas'!! ???

    Hjæææælp...I plejer at kunne!!

    Er der nogen der

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    prøv at sætte et foto ind af din blomst - så er det lettere at se, hvad problemet er. Det ser ud som om de heller ikke skal være for flade Jeg prøvede at sætte et billede ind for at vise at de da ikke ser særligt flade ud - som FrkHansen også siger :-)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    09 Aug 2010
    Geografisk sted
    8200 Århus, Skejby
    Indlæg
    46
    Citat Oprindeligt indsendt af Hækla Se meddelelser
    - selv om jeg laver cirklen (1. runde) forholdsvis løs, så "krøller´" bladene...
    Jeg tror du skal vaske de færdige blomster, og spænde dem op og lade dem tørre. Det har jeg gjort med de mere indviklede firkanter og blomster jeg har hæklet gennem tiden, og det virker godt.

    Nogle mønstre falder bare først ordentlig på plads efter den behandling.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    13 Jul 2010
    Geografisk sted
    Fyn
    Indlæg
    75
    Ahaaa... vask og "afspænding" skal der måske til :).. det er en mulighed....

    den ser således ud i færdig krøllet tilstand :).. garn og pindenr. passer sammen.. har prøvet at variere de to forhold, dog uden resultat...

    Det irriterer mig rigtig meget, at jeg ikke kan få det til at DU' (som vi siger på Fyn) :)... :)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Aug 2010
    Geografisk sted
    8200 Århus, Skejby
    Indlæg
    46
    Citat Oprindeligt indsendt af Hækla Se meddelelser
    den ser således ud i færdig krøllet tilstand :)..
    Det ser da ikke så tosset ud? Prøv at se andre hækleres Hawaii-blomster på Flickr, deres blomster bukker også i større eller mindre grad, indtil den færdige montering.

    Desuden... Sarah London er en professionel designer som sælger mønstre, hæfter og garn, og har en interesse i at hendes produkt ser indbydende ud. Også de gratis mønstre, fordi de trækker glade kunder til resten af butikken. Alle hende billeder er lækre og stylede og farvemættede og perfekte, og det har sikkert taget syv lange og syv brede at få det til at se sådan ud.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    13 Jul 2010
    Geografisk sted
    Fyn
    Indlæg
    75
    Daisy og Frk Hansen...

    TAK! .. at se andres Hawaii blomster på flickr (havde jeg ikke tænkt på kunne hjælpe), fik mit selvværd omkring Hawaii blomsten op igen - helt bestemt!!
    De SER jo sådan ud, når man, som Frk. Hansen siger, ikke lige er prof. og har brugt en halv dagsløn på at få dem "til at tage sig ud"...
    Phew!.. så fortsætter jeg... nu med frisk mod!! :)

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Aug 2010
    Geografisk sted
    8200 Århus, Skejby
    Indlæg
    46
    Citat Oprindeligt indsendt af Hækla Se meddelelser
    Phew!.. så fortsætter jeg... nu med frisk mod!! :)
    Skønt at det hjalp! Jeg skal til at starte et tæppe til min mor, i ensfarvet lys uld men i forskellige varianter af firkanter med blomster, så det er meget muligt at jeg selv får brug for opmuntring snart

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    13 Jul 2010
    Geografisk sted
    Fyn
    Indlæg
    75
    Du siger bare til - jeg er klar!!:)... glæder mig til at se det!!
    Sidst redigeret af Hækla : 22-10-2010 kl. 17:11 Årsag: glemte noget

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •