Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Glaskursus

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200

    Glaskursus

    Jeg må lige dele med jer, at jeg har været på glaskursus her i formiddag. Det var godt nok spændende. Det var et forældre/barn kursus, så var afsted med min datter på 9 år. Jeg lavede et glasfad, hun en lille kanin og sammen lavede vi 2 fyrfadsstager. Vi skal hente tingene om 1 uge ca og vi er meget spændte. Jeg skal nok vise billeder senere. Det kan varmt anbefales
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Hvor henne i verden?

    Glæder mig til billeder!
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    10 Sep 2007
    Geografisk sted
    Skjern
    Indlæg
    220
    Hvor spændende. Glæder mig til at se jeres glas efter brænding.

    Min datter på 7 år vil også meget med til at lave glas - og det er også et hit når veninderne er på besøg.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200
    Vores kursus var igennem AOF. Hjemme hos en "glasmager" i hendes værksted mellem Faaborg og Svendborg. Prinsen var 147,- pr. person og så skal vi give 250 kr pr kg glas vi har brugt. Til fadet startede jeg med et klart stykke glas for at gøre det tykkere og mere stabilt, derefter valgte jeg farven på fadet. Hun havde en masse små rester i glas i diverse farver, som vi kunne skære til og bruge som vi havde lyst. Det var spændede at prøve at arbejde i glas og skære og knække det. Nu skal tingene brænde 2 gange. Første gang kun de 2 glasplader med dekoration og bagefter skal det brændes i formen som jeg har valgt til mit fad. Jeg kan næsten ikke vente til at se det endelige resultat.
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Aj hvor lyder det spændende

    Og det var da heller ikke særligt dyrt. Mange af de kurser jeg synes, at jeg læser om koster MINDST 500 kr. og opefter.

    Men uha...er det ikke svært at skulle vente en heeeeeeel uge?? (det ville jeg ihvertfald)
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  6. #6
    flasch4 Gæst
    ja det er godt nok billigt
    jeg var på glaskursus sidste år
    hvor jeg lærte at lave glas perler
    det er nu sådan en hyggelig hobby

    men meget tidskrævende
    for når jeg får startet op i brænderen så er det slet ikke til at stoppe igen
    jo mere jeg laver jo flere nye ideer får jeg

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •