Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 20 af 20

Emner: Lidt Rokke-reklame

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Hold da op, hvor ser den udstilling godt ud, men det er også nogle flotte ting du laver

    Har du evt. prøvet at få fat i en lokalradio og høre, om de vil lave et lille indslag???

    Gul og Gratis og Den Blå Avis, der kan der indrykkes "servicemeddelelser", og det er jo gratis.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Altså hvis udstillingen er rettet mod børn og unge, så skal der jo stå noget á la:

    Mangler du TASKEN til festen eller er din mobil ved at være OUT?
    Mærker du kulden om halsen når du cykler til skole, men halstørklædet fra sidsteår er bare IKKE sagen mere??

    SÅ spring ud i det og hækel/ strik dine egne hippe ting, det er kun fantasien der sætter grænser.

    Min store datter, Mette (13½) lærte at hækle for nogen år siden, men hun har ikke rigtig vist interesse for det i et stykke tid.....
    For nogen uger siden sad jeg og hæklede da hun kom hjem med to veninder og svups havde jeg 3 tøser siddene i sofaen med hvert sit nøgle garn og så var de igang Jeg kan da foresten lige prøve at høre om hvad DE mener der skal stå på sådan en seddel, for at de ville blive intereseret. Horfor tænkte jeg dog ikke på det i morges
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  3. #13
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Rigtig flot udstilling du har fået lavet der - tillykke med den.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Hvorfor er der ingen, der laver en ny udgave af Børnenes Håndarbejdsbog af Elise Green.

    Alle børn, der viser det mindste tegn på at ville lære at lave håndarbejde, burde have et eksemplar.
    Se det var jo lige sådan et projekt jeg kunne tænke mig at gå i gang med...jeg må se om jeg kan finde bogen et sted :P


    Og ja fed udstilling!

    hvad med:

    Vil du gerne have tasker, tilbehør og andre sjove ting i dit helt eget design? Kom og se vores udstilling af Hæklede og strikkede ting/tilbehør, ogbliv inspireret til selv at lave det sådan som du vil have det!
    Sidst redigeret af Mafalda : 22-09-2010 kl. 11:49 Årsag: jeg kan ikke stave :P

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Takker rigtig mange gange for Jeres rosenden ord...det er dejligt at få et skulderklap...men bliver da helt rørt

    Jeg har talt med min veninde om, at det nok mere er et opslag for forældrenes/voksnes skyld, for børnene de skal nok opdage udstillingen selv, det så vi hurtigt eksempler på igår, da vi gik og satte udstillingen op.

    Så vi er endt ud i noget i denne stil:


    Hækleudstilling på børnebiblioteket

    (fotoet bliver et af dem jeg har taget af udstillingen - ligger i første indlæg)


    I montrerne på børnebiblioteket, udstiller vi for tiden Lene Bæch Nielsens hæklede ting.

    Lene er 36 år og selvlært hækler, og har hæklet siden Januar 2010.


    Hun har allerede lært sig selv at lave mønstre, så mange af de udstillede ting er ikke blot hjemmehæklet, men mange af mønstrene er også hjemmelavede.


    Derfor viser udstillingen også, at hækling er nemt at lære, og at man med små virkemidler hurtigt selv vil kunne lave sjove og spændende ting – lige fra beklædning og tasker til legetøj.


    På håndarbejdsforaet www.rokken.dk er der stor hjælp at hente. Et forum hvis grundtanke er, at videreformidle viden til kommende generationer indenfor håndarbejde, ved at medlemmerne indbyrdes hjælper hinanden ved hjælp til selvhjælp.


    Også på YouTube findes mange gode hjælpevideoer – de såkaldte tutorials.


    Så der er ingen undskyldning for ikke at gå i gang.

    God fornøjelse.

    Den er da ikke helt skæv, vel??
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  6. #16
    lenemormeinild Gæst
    Ja nu er der da ikke et øje tørt med den fine tekst og ja Nu skal du nok få rokket lidt ved at få gjort en forskel, nogle enkelte nye hækler skal det nok blive til

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    mange tak for Jeres input
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Har du evt. prøvet at få fat i en lokalradio og høre, om de vil lave et lille indslag???

    Gul og Gratis og Den Blå Avis, der kan der indrykkes "servicemeddelelser", og det er jo gratis.
    Tak for rosen Næh, det havde jeg faktisk ikke tænkt på, at man kunne - men det er da en rigtig god idé
    Men på fredag er der kulturnat i Gentofte Kommune, og det var egentlig derfor udstillingen skulle laves forleden, så den kunne være klar til kulturnatten.
    For Benny Andersen skal vistnok holde et foredrag på biblioteket, og det trækker jo nok folk til. Og så kan de jo liiiiiige smutte forbi hækle-tingene - og evt. snuppe et Rokke-visitkort
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    det du gør

    Herligt at du vil gøre noget for at vi kan bevare glæden ved at lave håndarbejde
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Tak Og dét gør jeg gerne og med glæde, for jeg kan jo se, hvor stor glæde og ro det giver mig selv
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •