Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emner: Lidt Rokke-reklame

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321

    Lidt Rokke-reklame

    En af mine veninder arbejder på et bibliotek, og vi talte om, at hun og jeg i samarbejde kunne lave en "krea-hækle-udstilling" i børnebiblioafdelingen, for at evt. tiltrække flere børn og unge til at hygge sig med at strikke/hækle og i det hele tiden være kreative.

    Så det blev aftalt, at jeg låner nogle af mine hæklede ting ud til biblioteket, som så udstiller dem, sammen med bøger om strik og hækling.

    Idag var jeg så henne for at sætte udstillingen op, og her er resultatet:

    Billede0470.jpgBillede0471.jpgBillede0473.jpgBillede0474.jpgBillede0475.jpg

    Men hov, men hov...hvad var det lige der har sneget sig ind i udstillingen???

    Billede0477.jpg
    Søreme om ikke det ligner et visitkort fra Rokken med Hundeulds navn på (jeg har fået Hundeulds tilladelse til at skrive hendes navn på - tak )

    Billede0476.jpg
    Og hvad søren...så lå der skam også nogle visitkort, som man kan tage med sig.

    Og der var allerede stor interesse for udstillingen

    Så nu skal jeg lige have lidt hjælp fra Jer rokkere. Min veninde skal lave et opslag INDEN torsdag, som skal tiltrække folk til udstillingen, men vi var begge lidt tomme for idéer til, hvad man kan skrive i sådan en "pressemeddelelse". Men jeg sagde bare: Jamen, jeg spørger da på Rokken, dér får man altid god hjælp.

    Så kære med-rokkere: har I nogle gode idéer??
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  2. #2
    lenemormeinild Gæst
    Sikke en fantastisk ide med en udstilling på biblioteket om strikke/hækle pojekter, for ja det er bestemt noget der er gået lidt/meget i glemmebogen
    Der er jo intet håndarbejde i skolen idag, så der er ikke mange børn der snuser lidt til strikkepinde/hæklenåle idag hvis børn er heldige så ser de en symaskine i deres barndom.
    Mange af de børn jeg har været i blandt gennem de sidste 20 år ja de har måske en mormor eller farmor der strikker, men mange får det ikke lært som jeg feks gjorde af min mormor.
    Håber det bliver en vellykket udstilling og super med reklame for rokken oven i hatten

  3. #3
    lis ai Gæst
    Det er da en fantastisk udstilling I har lavet Bubbihund.
    Den ville jeg gerne se i virkeligheden. Held og lykke med den

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Rigtig mange tusinde tak for rosen

    Udstillingen er på Vangede Bibliotek...så det er bare om at smutte forbi.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Genial god ide og hold da op hvor er det en flot udstilling I har bikset sammen der
    Jeg ligger lige hovedet i blød, og håber at der dukker nogen gode ideer op i nattens mulm og mørke
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    for det vil være fantastisk at kunne levere nogle idéer til det der skal skrives
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Ja, det er lidt skræmmende, at der ikke er mere håndarbejde i skolen. Jeg talte med to piger på biblioteket, der var helt vilde efter at lave blomster-tasken (de ville egentlig købe den - men jeg sagde, at den var nem at lave selv) og så spurgte jeg, om ikke de kunne spørge deres håndarbejdslærer om hun ville lære dem at hækle. Men de havde ikke håndarbejde mere. ØV!!

    Jeg har desværre heller ikke været så heldig, at have haft én til at lære mig tingene, så det jeg kan er selvlært.
    Og da jeg i januar besluttede mig for, at nu ville jeg lære at hækle, så var YouTube jo en fantastisk "reserve-mormor"...for dér kunne jeg lære tingene.

    Men det ville da være fantastisk hvis der var flere børn og unge, der opdagede værdien i at kunne lave et håndværk.
    Og dér viser Rokken jo bl.a. vejen frem, og det at du sidder i børnehaven og hækler, strikker og er kreativ med børnene er jo helt fantastisk.
    Sidst redigeret af hundeuld : 13-10-2010 kl. 21:40
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Sikke en sød udstilling! Det er en god ide.

    Kan du ikke skrive: Hej børn! Kom og se min fine udstilling af ting, som I selv kan lære at lave af garn.

    Noget i den retning!

    Hvorfor er der ingen, der laver en ny udgave af Børnenes Håndarbejdsbog af Elise Green.

    I kan se den her i besked nr. 35.

    http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=4017&page=4

    Den indeholder mange forskellige slags håndarbejde. Alle børn, der viser det mindste tegn på at ville lære at lave håndarbejde, burde have et eksemplar.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    29 Oct 2009
    Geografisk sted
    4700 Næstved
    Indlæg
    196
    Hvor er din udstilling kanon super god Bubbihund.
    Varmt Knus & Kram.


  10. #10
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Tak for rosen

    Og dejligt med nogle gode idéer til opslaget. Kom gerne med flere
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •