Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 25

Emner: Rester rester rester

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Rester rester rester

    Når i sidder der med en masse reste garn, så prøv på at se om ikke alligevel kan få et sæt ud af det.

    Her havde jeg mest rødt begyndte på en hue hue.jpg så den blev ensfarvet fandt så ud der måske var nok til håndledsvarmer hand.jpg, hvis der ikke havde været nok havde jeg strikket noget af det grå ved. Så dykkede jeg ned i alle resterne og af det blev der hals.jpg fandt noget rødt, der var ikke meget og det havde ikke samme farve, men den henviste til den røde hue. På den måde fik jeg et helt sæt hel.jpg også til det der gør det nemmer for tovholderne en tråd igennem det hele, så det bliver samme til brugeren får det.alt.jpg

    Så ud af rester kan man godt få noget der hænger sammenher er der strikket ret - lavet snoninger og glat, men det hamoner da godt alligevel
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    lenemormeinild Gæst
    Det ser bare rigtig godt ud og jep rester er helt fantastiske at bruge det er sjovt at sætte det sammen

  3. #3
    Tina Gæst
    Rester - jamen det strikker vi i forvejen mest af
    Og ingen klager over det.

    Var dog ikke klar over, at det helst skulle være sæt !
    Det gør jo også at færre pers. kan få glæde af det vi strikker, da 1 pers. så får udleveret 3 stk. strik.
    Men der er måske så rigeligt færdigstrik, at dette sagtens kan lade sig gøre ?

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er absolut ikke en ting man skal gøre absolut ikke, men hvis det kan lade sig gøre vil det være fint , vi skal jo have noget afsted til gæstebudet til deres juletræ i år, og der vil det være fint med sæt, mange gange sætter vi sæt sammen ved at kigge på det vi har, meget kan sættes sammen
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tina Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Det er absolut ikke en ting man skal gøre absolut ikke, men hvis det kan lade sig gøre vil det være fint , vi skal jo have noget afsted til gæstebudet til deres juletræ i år, og der vil det være fint med sæt, mange gange sætter vi sæt sammen ved at kigge på det vi har, meget kan sættes sammen
    Ok.

    Engang imellem laver jeg også sæt af det strik jeg får ind.
    Skal huske det til bl.a gæstebudet

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg laver også sommetider nogle sæt, hvis jeg finder nogle farver, der passer sammen.

    Ellers blander jeg mange rester samme i f.eks. halstørklæderne. Det kommer an på, hvad jeg laver.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Det der blir afleveret næste gang fra mig af, er der både udnyttet en masse rester i, og der er sæt. Jeg kan godt lide at lave ting i rester, meeeen hader nu alle de pokkers ender der skal syes bagefter ..
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  8. #8
    Tina Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af CarinaHorsmark Se meddelelser
    Det der blir afleveret næste gang fra mig af, er der både udnyttet en masse rester i, og der er sæt. Jeg kan godt lide at lave ting i rester, meeeen hader nu alle de pokkers ender der skal syes bagefter ..
    Ja rester er ikke så dårligt endda - man kan jo sagtens få mange flotte ting ud af det - glæder mig til at se dine 'rester'.
    Kan du ikke strikke nogle af enderne med ind, så er der ikke så mange at hæfte.

  9. #9
    nette strik Gæst
    Hvis I som jeg, ikke gider hæfte ender, så gør det til en vane at strikkehæfte enderne så er de væk efterhåden som i kommer frem, dem der ikke kender det.http://www.viv.dk/Opskrifter/Download/t03-s-heft.pdf vend siden.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg er ikke god til at strikkehæfte. Dët kommer til at se så grimt ud hos mig.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •