Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Ten el. hvad det nu hedder

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    12 Feb 2009
    Geografisk sted
    Århus C
    Indlæg
    1

    Ten el. hvad det nu hedder

    Hej.
    Jeg strikker meget i Kauni, og er godt træt af nøglerne er så tunge og uformelige at strikke med. Jeg har set, at man kan få en ten/ el. hvad den nu hedder i træ, der gør det meget nemmere at strikke, uden hele tiden at skulle hive i det store nøgle garn.
    Hilsen Saelskind

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Citat Oprindeligt indsendt af saelskind Se meddelelser
    Hej.
    Jeg strikker meget i Kauni, og er godt træt af nøglerne er så tunge og uformelige at strikke med. Jeg har set, at man kan få en ten/ el. hvad den nu hedder i træ, der gør det meget nemmere at strikke, uden hele tiden at skulle hive i det store nøgle garn.
    Hilsen Saelskind
    Jeg plejer at vinde (med hænderne) garnet op i mindre nøgler - bl.a. for at have styr på farvegangen og selvfølgelig afhængig af arbejdet - er det mon en idé
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  3. #3
    Rysse Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af saelskind Se meddelelser
    Hej.
    Jeg strikker meget i Kauni, og er godt træt af nøglerne er så tunge og uformelige at strikke med. Jeg har set, at man kan få en ten/ el. hvad den nu hedder i træ, der gør det meget nemmere at strikke, uden hele tiden at skulle hive i det store nøgle garn.
    Hilsen Saelskind
    Hvad mener du med store nøgler garn? Er det kommet som nøgle eller som fed. Hvis det er kommet i fed - kan du lægge det på en garnvinde og lave nøgler ved at "rulle" det op med hænderne eller bruge et krydsnøgleapperat til at gøre det for dig.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    sådan en har jeg :) men jeg aner ikke hvad den hedder eller hvor man kan få den for jeg købte en hjemmedrejet på et marked...

    Men jeg kan prøve at forklare, den er i 2 dele og ligner lidt en køkkenrulleholder, sådan at den øverste del kan dreje rundt (sat over en pind på den anden del) på den måde drejer garnnøglet så det ikke suser rundt i en kurv eller på gulvet....

    Men den kræver at pinden kan gå i huller i nøglet, hvilket den sagtens kan i et nøgle kauni :)

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den kan fåes her http://steffen-hjemmeside.webbyen.dk/

    Skriv en PB til steffen, han er med her på rokken.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    - og den kan varmt anbefales
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg skulle også lige til at sige, at jeg har set sådan én herinde et sted. Ja, selvfølgelig kan dygtige trædrejer Steffen lave den.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Min løsning skal der ingen remedier til jeg tager altid tråden inde fra nøglen så skal man bare trække let i det for at få garnet ud, du kan ogsa sætte nøglen på en køkkenrulle holdre hvor stangen ikke er så tyk så ruller nøglen lettere, håber du kan bruge nogle af forslagene,
    lige et lille tip hvis man har rullet garnet op i en kugle sa kommer jeg den i en plastic spand af en slags fra rødkål, is ol. laver et hul i låget hvor jeg trækker garnet igennem, så ruller nøglen ikke rundt over hele gulvet,

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Vi gør sommetider det, når vi skal vinde noget garn op på mit vævehold og der ikke er holdere nok, så tager vi en almindelig røreskål i husflidsskolens køkken og lægger garnet ned i. Så ruller det ingen steder.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •