Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 33

Emner: Zep's Halloween 2010

  1. #21
    lenemormeinild Gæst
    Nøj hvor ville jeg gerne ha´ været en edderkop i et spindelvæv hjemme hos jer igår, for det lyder til at ha´ været en fantastisk aften.

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    HA HA HA HA HAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaa hvor er det stort!!!!!

    Det har da bare været en supergennemførtuovertruffenoguforglemmeliguhyggef ødselsdagsfest!!!

    Bare dét, at fødselareren stod og beundrede din oppyntning i flere minutter DET er altså en KÆMPE ros!!!!

    FANTASTISK FANTASTISK FANTASTISK.....(og jeg kan kun erklære mig med lene: nøøøj hvor ville jeg gerne have været en lille flue eller edderkop på væggen)
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Mange takker Håber, nogle kan have glæde af mine erfaringer. Og om alt går vel skal jeg i næste uge et smut til Gudhjem og se på mere Halloween
    og Julemor

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Sker der noget specielt i Gudhjem? Husk fotos
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det skulle der gerne : http://www.gudhjem.nu/Program%20Halloween%202010[1].pdf
    og Julemor

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Øj hvor ser det bare spændende ud rigtig god fornøjelse!!!!
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Mange takker

    Ja vi kom afsted igår på åbningsdagen. Men desværre var dagen kraftigt fremskreden, så højdepunkterne var nok ligesom overstået... Fra sidste år i London husker jeg meget tydeligt de flotte udklædte hekse, dracula m.m. ved legetøjsbutikken Hamleys, som højlydt "sagde" Halloween med gnæk og andre "uhyggelige" lyde. Sådanne savnede jeg i Gudhjem igår. Men man må også tage med, at budgettet nok er et andet end Tivoli og Hamleys og det er vist først 2. år, det løber af stabelen. Så alt i alt gør de de meget godt i Gudhjem Og måske skulle jeg sende et par idéer til arrangørerne, de kan tænke over til næste gang

    Det første, jeg bed mærke i, efter vi havde snirklet os ned til havnen for at finde en p-plads var halmballelabyrinten. Jeg vil ikke sige, at den blev brugt så meget som labyrint men jeg kan godt love jer, at den var fuld af glade og aktive børn de par timer, vi var der!

    Halmballelabyrinten.jpg

    Det generelle bybilled bød, udover alle de fantastiske charmer Gudhjem har i forvejen, på halm og græskar. På den første dag var der kun få udskårne rundt omkring - meeeeen mon ikke det ændrer sig her de kommende dage. Varmt og festligt var det ihvertfald med alle de orange og grønne farver.

    Græskarkasser.jpg

    Græskarkassen ovenfor står ved Bechs Chokolade. Indendøre var der pyntet med spøgelser - og der var gjort en del i Halloweenslik! Det lykkedes mig at lade være med at købe noget, selvom det fristede! Men jeg har vist fået rigeligt sødt her den senere fødselsdagstid Der var bl.a. blå (fyldte?) marcipanspøgelser og øjenæbler. De sidste kan ses her på næste billed. De havde lavet et kranium af marcipan - og jeg synes det er rigtig flot faktisk! (fristet til at lave lignende næste år som kage).

    Kranium.jpg

    Næstefter nåede vi ned til Christiansøfarten, hvor der også var halm og græskar som andre steder. Jeg fik sådan en lyst til at tage derover en tur i det fine vejr. Ikke mindst fordi "Ertholm" kom ind og lagde til i det samme. Gemalen synes, den ligner sådan en hyggelig Rasmus Klump båd

    Christiansøfarten.jpgChristiansøfarten båden.jpg

    Men tilbage til Halloween! For nu nærmede vi os p-pladsen i den anden ende. Først af alt mødtes vi af en bod, hvor der blev ristet mandler, så det duftede. Den fik jeg ikke billed af, for jeg blev tiltrukket af en lille scene længere nede, som var fyldt med græskar, man kunne skære ud ved borde/bænke.

    Græskarscenen.jpg

    Og "selvfølgelig" var der hestevognskørsel. Det er meget brugt herovre ved særlige lejligheder - en rigtig hyggelig skik. Vognen var pyntet med Jødekirsebær i holdere på siden. Den yngste datter, vi havde med var selvfølgelig ikke til at holde tilbage fra en tur. Hun er i den grad bidt af en gal hest/pony!

    Hestevogn.jpg

    Mens hun og hendes fader kørte rundt, gik jeg på opdagelse i de stejle gader. Jeg kiggede ind ad flere vinduer og kunne se, at butikkerne var flot dekorerede indendørs!! Vi var nemlig ikke inde så mange steder grundet tiden. Men der var virkelig gjort noget ud af det. Det sidste, jeg stødte på, inden jeg vendte tilbage, var et tomt butikslokale. Ja helt tomt var det så ikke, for selv der var der sat to græskar i ruden. Men det var nu ikke dem, der fangede blikket, men derimod den sødeste nissepige...
    Nissepige.jpg

    Dagen sluttede med en gang bornholmersoftice fra Klemensker Mejeri - og i isbutikken var der bestemt heller ikke sparet på dekorationer. Så alt i alt, så synes jeg, at Gudhjem er rigtig godt på vej med Halloweenhygge i efterårsferien!
    og Julemor

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Hvor ser det (u)hyggeligt ud. Tak for rundturen

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    RIGTIG MANGE TAK FOR KIGGET!!!

    Det ser da bare rigtigt hyggeligt ud. Halmlabyrinten og udskæring af græskar er også noget de gør sig i i Tivoli, og der er der også dømt hygge for alle pengene

    Men men men men...det dér marcipan-kranie!! DET ER ALTSÅ BARE GENIALT!!!

    Det ser altså bare rigtigt godt ud altsammen.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Velbekomme jer

    Nu har vi jo "fejret" Halloween det meste af oktober Men jeg vil alligevel idag ønske alle en


    Happy Halloween
    og Julemor

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •