Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 17 af 17

Emner: Kniplet slør

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af campisten Se meddelelser
    Ejeren spurgte om jeg syntes 3000kr. var for meget, men det syntes jeg bestemt ikke, for jeg ved godt hvor lang tid det tager, og her er brugt 700 timer ca. på det, det er kniplet i hør, og det er hørtyl det er syet på, så ren naturmatrialer, men om prisen kan forhandles ved jeg ikke, men det er da et forsøg værdhvis nogen er interesseret.
    3000 kr. er BESTEMT ikke for meget. Men min lille hjerne kan SLET SLET SLET ikke fatte at man kan få sig selv til at skille sig af med det
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    24 Jul 2010
    Geografisk sted
    Guldborg
    Indlæg
    62
    De har spurgt om de ville have det, men det ville de ikke, da det ikke er tønderkniplinger, men nu må vi se hvad der sker
    Hilsen
    Lis

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Hvad med Den Gamle By i Århus? Kan de ikke bruge sådan nogler flotte kniplinger?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af campisten Se meddelelser
    De har spurgt om de ville have det, men det ville de ikke, da det ikke er tønderkniplinger, men nu må vi se hvad der sker
    Nej, nu fatter jeg slet ikke noget!! Vil de bare skille sig af med det?!?!?

    Jeg troede, at det var fordi de ville sælge det, og så få pengene ud af det. Men de er villige til bare at give det væk?!?

    Hvorfor vil hun ikke selv beholde det? Jeg fatter det bare ikke!!!
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    24 Jul 2010
    Geografisk sted
    Guldborg
    Indlæg
    62
    Nej hun vil sælge det, men da hendes mor døede ville hun give det til Tønder, men det er et par år siden mener jeg, men nu vil hun sælge det af personlige årsager, men trist er det.
    Hilsen
    Lis

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Ok, jeg blev bare helt forvirret Men jeg kan stadig ikke forstå hendes/deres beslutning. Jeg kunne ALDRIG drømme om, at skille mig af med sådan et klenodie.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    08 Oct 2010
    Geografisk sted
    Galten
    Indlæg
    6

    kniplet slør

    Synd og skam at sælge sløret. Det har bestemt været morens ide, sløret skulle gå videre i generationer. Min datter synes heller ikke knipling er noget særligt, hun har set mig kniple i hele sit liv, så for hende er det bare "strikketøj". MEN kniplinger der skal gemmes væk brudekjoler, dåbskjoler osv. skal pakkes ind i brunt papir eller andet papir og opbevares nogenlund mørkt f.eks. et klædeskab, aldrig i plastpose, da der kan opstå kondens. Selve kniplingerne er som regel kniplet med hørtråd eller bomuldstråd(også den meget fine til tøndeknp.) og vil mørne med tiden, hvis den ikke bliver opvaret rigtigt. Det er hvad jeg i sin tid lærte.
    Med venlig hilsen
    Lise

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •