Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 68

Emner: Div. hæklede juleting

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Nettemor Se meddelelser
    Altså Bubbi - du er da altid så heldig :-)

    Sig til hvis du prøver at hækle en af de to nisser. Jeg er startet på Nissekonen, men har en del problemer med den.
    Dårlig beskrevet opskrift - hvorfor filen kan de ikke gøre det ordentligt
    så man skal pille op og pille op...


    Ja, det var rent held, at de lige havde den i Stof 2000

    Øv altså, hvorfor skal opskriften nu til at være dum?? Jeg har kun kigget lidt på den, men ikke gået igang endnu. Men det er altså ofte, at jeg støder på opskrifter hvor jeg sidder og tænker: "WHAT??!!" og fatter ikke hvad der menes (hi hi hi, jeg er altså helt vild med denne smilie...han er helt vildt skøn)

    Men forleden "kom jeg til" at købe denne her...argh...den rygrad som en regnorm, må jeg altså få gjort noget ved jeg kan SLET ikke stå for hendes mønstre!!
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    10 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Men forleden "kom jeg til" at købe denne her...argh...den rygrad som en regnorm, må jeg altså få gjort noget ved jeg kan SLET ikke stå for hendes mønstre!!

    Bubbi - Er det julemanden du har købt ?? Hold k.... ---ups----et bandeord...
    hvor ER han altså skøn.
    Hvor meget måtte du slippe i alt ? Normalt er hæklede julemænd og -koner ikke søde og sjove - men HAM her - har du modtaget mønsteret ? Det kunne jeg også godt tænke mig - hvis det ej er for dyrt...


  3. #33
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Nettemor Se meddelelser
    Men forleden "kom jeg til" at købe denne her...argh...den rygrad som en regnorm, må jeg altså få gjort noget ved jeg kan SLET ikke stå for hendes mønstre!!

    Bubbi - Er det julemanden du har købt ?? Hold k.... ---ups----et bandeord...
    hvor ER han altså skøn.
    Hvor meget måtte du slippe i alt ? Normalt er hæklede julemænd og -koner ikke søde og sjove - men HAM her - har du modtaget mønsteret ? Det kunne jeg også godt tænke mig - hvis det ej er for dyrt...

    Jep det er julemanden, og jeg har allerede en masse mønstre fra hende, for hun er helt fantastisk, så det er rigtigt farligt at surfe rundt på hendes side. Men denne gang købte jeg KUN julemanden Tidligere har jeg også købt "Grandpa", "Sally the Doll" og et bil-mønster.

    Jeg kan se på prisen idag, at mønstret koster 34 kr. Og det bliver jo mailet til dig, så du skal ikke betale porto og alt muligt. Jeg har ikke helt fået kigget mønstret igennem endnu, men de mønstre jeg tidligere har haft købt fra hende er MEGET detaljerede, så man nemt kan følge opskriften. Så jeg kan bestemt anbefale det
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2009
    Geografisk sted
    Haslev
    Indlæg
    160
    Citat Oprindeligt indsendt af Nettemor Se meddelelser
    De er godt nok søde. Har du prøvet at bestille og betale for mønstrene her, og hvis - hvad koster det i porto ???
    Nej jeg har ikke prøvet det, men jeg drømmer og drømmer om at lave det julepynt. Men der er så mange ting, man gerne vil lave. Så lige nu drømmer jeg vist videre - men måske næste år eller næste eller næste eller.......... :-)

  5. #35
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nettemor Se meddelelser
    De er godt nok søde. Har du prøvet at bestille og betale for mønstrene her, og hvis - hvad koster det i porto ???
    Jeg har købt masser af mønstre her og de koster mellem 20 og 30 kr.
    Du får en mail (når din indbetaling er registreret) med link du trykker på og derefter tryk på download.
    Mønstrene er meget udførlige og for det meste på over 12 sider.

  6. #36
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nettemor Se meddelelser
    Det bliver nok kun til EN nisse - jeg gider ikke fortsætte, når opskrifterne ikke er til at forstå til fulde.
    Jeg har problemer og så mister jeg interessen. Jeg H A D E R at pille op...

    Den opskrift måtte jeg da bare lure, da jeg stod i stof 2000 i formiddags.
    Hvor er problemet Nettemor, for jeg synes nu ikke den er så besværlig endda ?
    Er det ikke bare fordi forfatteren har omskrevet en opskrift?
    Jeg ser på Hovedet 3.omg.: 2 fm ned i hver 2. fm -i andre opskrifter skrives det på denne måde. *1 fm, 2 fm i næste* gentag fra *-*

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    *1 fm, 2 fm i næste* gentag fra *-*
    Denne her er nemmest at forstå. I den anden tror man jo, at det er i hver maske, der skal hækles en ekstra maske. Det er jo bare i hver anden maske, at der skal hækles en ekstra maske.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #38
    lis ai Gæst
    Nu er jeg så igang med nissen og du har ret Nettemor, der er fejl i opskriften: I kroppen går det galt:
    Jeg har rettet den ind sådan her:
    19. omg. *4 fm, 2 fm i næste m* Gentag *-* =36 fm
    20. omg. *8 fm, 2 fm i næste m* Gentag *-* = 4o fm
    29. omg.: *9 fm, 2 fm i næste m*Gentag *-* = 44 fm

    Omgang 30 vil jeg fortsætte med kun at tage 4 m ud på omgangen
    altså: *10 fm, 2 fm i næste* Gentag *-* = 48 fm
    Når du så fortsætter med kjolen i omg. 32 hækler du kun 48 stgm.
    Og tager 3 m ud i de næste 6 omg. Slutter med 66m

    Og så passer maskeantallet med picoten 66m delt med 3.

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    10 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Jeg har også sjusset mig frem. Det gælder i hele opskriften. Jeg startede med Nissepigen. De skriver f.eks. heller ikke at man skal lave benene som en ring - med en km. Jeg hæklede det ene ben for sig selv. Troede det skulle sys sammen, men det så meget mærkeligt ud.
    Nissehuen passer heller ikke med indtagninger - tror der skal tages 2x2 m sammen = 4 - ind i stedet for 2 sammen - i alt 2 m.Ellers passer det ikke m maskerne.
    Jeg gider den ikke engang til. jeg har pillet op så mange gange, og jeg synes da ikke, at jeg har haft problemer med andre opskrifter - både på svensk, engelsk eller amerikansk.
    Sig til når I andre også støder på evt. "mine" problemer. Måske bliver det til en hel opskrift til sidst.

    Jeg har gjort en fejl mere. jeg havde købt noget Acryl-garn på nettet, som jeg ville bruge, da det var nissefarver. jeg tror jeg har skrevet om det før, men jeg er vant til at hækle i bomuld.
    Denne gang gjorde jeg det ikke - så maskerne "samler" sig ikke, og det gør, at når jeg fylder nissen, kan man se fyldet igennem

    Helt igennem et mislykkedes forsøg...øv øv...synes ellers det var så søde


  10. #40
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Æv altså..det er da noget møg at opskriften er dum!! Nu tror jeg faktisk ikke engang at jeg gider starte på dem. Jeg tror jeg holder mig til den jeg købte fra Delicious...så kan jeg måske selv bikse en kone sammen til ham
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •