Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 85

Emner: Hvad skal I have at spise i aften - eller i morgen???

  1. #71
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Det har været en hektisk weekend hos os, lige fra fredag til i går i aftes, så kokken her i huset (læs: Mig) orkede ikke at lave mad, så manden var meget galant: "Den klarer jeg i dag". - "Frisk mad", det må jeg sige - det smagte supergodt.
    Fik I kattemad eller hvad.??

  2. #72
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124
    i går fik vi sømandsbøf - godt nok havde jeg ikke lige noget okseklump, så jeg brugte hjorteklump i stedet for. Kunne ikke finde laurbærblade, så det fik rosmarin - og havde ikke lige hvidtøl, så den fik en alm pilsner. Men ellers fulgte jeg opskriften.... Den er fra bogen "god mad let at lave" som jeg fik af min moster, da jeg flyttede hjemmefra for over tyve år siden. Bogen er fra 1973, min moste fik den da hun havde hjemkundskab i skolen...
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

  3. #73
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    Knebel
    Indlæg
    1.373

    Kylling i fad

    Hejsa, i aften vil jeg lave kyllingefilet (lige brunet på panden) på et lag af bacon og porreskiver (efter en tur på panden), overhældt med fløde og en sjat hvidvin, drysset med ost, en god halv time i ovnen, samtidig med at risene koges og flütes lunes. Velbekomme...

  4. #74
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397
    Vi skal ha' rødspætter, som manden selv har fanget. Dertil selvfølgelig kartofler og persillesovs
    Husk at smile til verden - så smiler verden til dig.
    Medlem af føs'dags-gruppe 2

  5. #75
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så stod den på boller i selleri i aften med kartofler til , just ikke lige gemalens bedste spise men jeg koger sellerien først og smider det vand væk inden sovsen bliver lavet, så det ikke smager for meget af selleri
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Mums , boller i selleri er en af mine livretter , ligeså selleribøf..
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    29 Mar 2013
    Geografisk sted
    Ørum, Tjele
    Indlæg
    198
    Jeg elsker også selleri og gerne rå. I går lavede jeg en æble/selleri-salat med lidt skyr blandet med sukker. Det er en dejlig råkost-salat, især med valnødder i. Mums som tilbehør til kød I aften skal vi bare have suppe
    Venlig hilsen BenteM

  8. #78
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Fik sådan lyst til grøntsag suppe i dag, så ud i køkkenet for at se hvad der kunne findes.

    2 store porre
    2 løg
    5 store champignon
    5 blade fra et hvidkålshoved
    cq 800 gram kartofler

    ____
    1 pakke bacon i tern i fryseren
    4 skiver franskbrød der var blevet tørt
    et par stængler persille ude i gården
    2 hønsebouillon terninger

    Svits alle grøntsagerne efter de var skåret i mange små stykker i op ica 1 l bouillon koges ca 30 min til de er møre imens det foregår har jeg ristet bacon terningerne og skåret franskbrødet i terninger og ristet dem på panden også og Vupti en grydefuld vitamin rig suppemed en persille dusk på UHM og det allerbedste er der er også til i morgen hvor heldig kan man være...

    Hov glemte jeg ikke at pure suppen !! Næ vi kan godt lide at have noget at tygge på
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #79
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Uhmmmm....lyder godt. Og dejligt med suppe på sådan en "riv-og-ruske-vejrs-dag"
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  10. #80
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Der er noget der siger mig at vi er omstillet til vinter mad IMG_6200.jpg brunkål skal vi da have 2 gange hver vinter, er der egentlig nogen andre der stadigvæk spiser det ?

    De her vil også gerne begynde at få maden serveret IMG_6199.jpg
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 8 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •