Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 9 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 85

Emner: Hvad skal I have at spise i aften - eller i morgen???

  1. #21
    lis ai Gæst
    Igår fik vi boller i karry med banan og rosiner som tilbehør.
    Idag skal vi ha`tarteletter med kylling og asparges.
    Og i morgen fyldte peberfrugter og kartoffelgratin og en ganske alm. salatblanding.

  2. #22
    Dorit Gæst

    mmmmm hvor bliver jeg da sulten

    i forgårs når det regnede som jeg ved ikke hvad og "vores" farmand var ude i det mögvejr...så med god hjälp af drengene (( jeg er jo pt rimligt dårligt gående) fik vi lavet suppe på et söm.... dvs vi kiggede hvad fryser og garage böd på af grönsager...coktailpölser og buljongterninger...med masser af blomkål gulerödder katofler og ärter og nybagt pandebröd til...behöver jeg fortälle at når manden våd og kold kom hjem blev han meget glad...

    i går lavede Oscar og Oliver mad...pommesfritter og svenske skinfrie pölser ( ikke lige det mor kunne finde på, men det er bare til at se glad ud og spise...

    i dag skal vi ha tömt for de gamle katoffler....så i dag skal vi ha noget mor godt kan spise....men som läre Andersen (Matador) ikke ville bryde sig om vi skal ha ködrand og katoffelmos mmmmm

  3. #23
    nette strik Gæst
    Vi skal have svensk hakkebøf, med bløde løg, ny opgravede kartofler og brun sovs.

    Og hvad er så svensk hakkebøf spørger I sikkert.

    det er hakket elg kød, har en veninde og hendes mand, har ødegård i sverige hvor han går på jagt, han forærede os kødet så vi kunne smage elg kød.

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Hvor er det dejligt med nogle ideer

    I dag står den på rester der blandes sammen på en pande i rigeligt smør, nu der ikke er kød med i dag

    Masser af løg brunes i rigeligt smør på panden, nye kartofler i små stykker, cherrytomater i kvarte, og resten af de nye kogte gulerødder kommes i og brases godt og grundigt med salt og peber. Uhmmmm.

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Idag står den på cremet jordnøddekylling med ris og salat med forskelligt fyld (skal lige i brugsen og se hvad de byder på ) ..jeg har smagt den til et personalemøde og håber jeg selv kan få samme skønne smag frem ...Så er salaten købt : iceberg , granatæble, tomater , agurk , forårsløg og mandler... så bager jeg et foccaciabrød til...

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Idag har vi fået sild nogle dejlige store nogen med persillesovs og nye kartofler, ja så er vi i smovse land, fortryder jeg ikke fik taget et billed af den tallerken
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    En portion nybælgede ærter og en god dynge nyopgravede gulerødder, lige kogt et minutstid. Dertil en god rødspætte.

    Ikke andet, men guf for mig.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Vi har fået skiden æg idag hvad er det ..
    Igår stod den på kogt torsk med sennepsovs til. Der blev noget tilbage af torsken og sennep sovsen og så kom jeg til at tænke på min mor altid lavede skide æg dagen efter vi fik torsk derhjemme.

    Man plukker den kolde torsk i mindre stykker sætter sovsen over så den koger, hælder sovsen over torsken som så bliver varmet op og så koges der et par hård kogte æg som hakkes og hældes hen over sovsen dertil kartofler. velbekomme.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Nej hvor dejligt denne tråd kigger frem igen.

    Skidne æg - ja, den findes vist også i mange varianter. I mit barndomshjem var det smilende æg med kartofler og persillesovs, og masser af sennep til æggene.

    Uhmmmm, gad vide, når jeg nu kigger på min potte med persille........

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Jeg er på suppe-kur de næste 7 dage. Skal være Lalandia-Klar med ungerne
    . Jo mere du spiser jo mere taber du dig.. Har lavet 10 liter.. Den kan nydes varm el kold...
    Idag masser af grøntsager og stor bagt kartoffel med smør og
    i morgen 400 gram bøf og både frugt og grønt til suppen .. Suppen spises så tit jeg lyster uhmmm..
    Jeg så ud som om jeg var ved at nedkomme derfor denne lækre kur.. Ingen sult.. bare spis suppe derudaf.. Min oppustede vom er allerede blevet mindre.
    Suppen består hovedsagelig af tomater hvidkål selleri løg grøn peber.. Mums

Side 3 af 9 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •