Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 9 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 85

Emner: Hvad skal I have at spise i aften - eller i morgen???

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Hvad skal I have at spise i aften - eller i morgen???

    Ja, jeg er nysgerrig !

    Der er bare fordi, jeg synes det er de samme retter vi kører rundt i hele tiden, så måske der er lidt inspiration at hente hos Jer andre, måske andre måder at lave tingene på, små fif der kan pifte en eller anden ellers kedelig ret op ????

    I dag skal vi have Holger-Kylling fra Netto, de var på tilbud til 40 kr. pr. stk., så 2 af dem kom med i vognen hjem. Den ene har jeg smurt ind i barbecue-marinade, den anden i blandede krydderurter. Så lige nu ligger de og hygger sig på weber'en. Vi plejer ellers at lave dem "på dåse", men når vi skal have to, er det lettere at have dem liggende.

    Til kyllingerne har jeg lavet en blandet salat med iceberg, forårsløg, rød peber, agurk, tomat, radiser, blomkål, og så en ymerdressing til.

    Og så fik jeg lyst til broccolisalat, så der blev lige en lille portion af det også.

    Lidt nye danske kogte kartofler skal der også til.

    Skulle der så blive lidt tilbage, er der jo lige til en lækker frokostret i morgen med lidt kyllingstykker i salat. Sådan noget elsker knægten at få med til madpakke, og så en lille bøtte med dressing ved siden af.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    i dag står den på nye kartofler, fiskefillet og aspargessovs, for haven siger asparges nu.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  3. #3
    lillebi Gæst
    Da vi er rigtig meget til asiatisk mad herhjemme, står menuen i aften på andebryster( man kan også bruge kylling) med appelsinsauce( forsøgs stadiet,har aldrig lavet det før).
    Dertil laver jeg stegte nudler med grønsager og små forårsruller.
    Det er bestillings mad fra den mellemste af ungerne, han er pjattet med appelsinsaucen fra vores lokale kineser resturant og mener at den kan jeg bestemt godt slå.
    I morgen står den på kylling, lavet på grillen sammen med tomater, en god salat og små nye kartofler

  4. #4
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Stegt laks nye kartofler og marinerede bønner med skalotteløg står den på her i huset

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    I dag står den på resten af frikadeller fra i går (som i går var med kartofler og hvidkålssalat) i dag får deller følge af hytteost med radiser, agurk, peberfrugt og tomater, der til et stk. rugbrød.

    Manden og jeg har taget konsekvense af at vi ikke er så godt til at planlægge madindkøb, at vi nu hver uge får leveret en måltidskasse fra www.aarstiderne.com her er alt hvad der skal brugs til at lave aftensmad og der flere kasser at vælge i mellem. Man kan se opskrifterne til alle måltidskasserne på deres hjemmeside, så det kan bruges som inspiration.

    Velbekommen til jer alle
    Bogormen


  6. #6
    marion Gæst
    idag stod den på hakkedrenge og imorgen har jeg lovet mine drenge boller i karry

    vi kører også rundt i den samme stime hele tiden... magter ikke lige pt at stå og finde på alt muligt så så nemt så muligt...

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Mar 2008
    Geografisk sted
    sæby
    Indlæg
    73

    Smiler madtips

    Jeg bliver nogle gange inspireret til lidt fornyelse ved at kigge på nogle af de billeder og opskrifter, der er i nogle af alle de reklamer, der dumper i postkassen hver uge. En anden mulighed er at studere menukortene hos forskellige spisesteder, der kan man også godt få lidt nye tips.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Idag hedder menuen ;hamburgryg med nye danske kartofler, gulerødder og bearnaisesovs og dertil salat

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    En skål pasta salat med fetaost - hvidløg i massevis -agurker -tomater -tun - marinade olie rørt op med dressing til gravet laks - dertil flutz hurtigt og nemt og det ligger ikke tungt i maven da vi spiste ret sent i går.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Faldt lige over den her side med Mormormad http://www.familiejournal.dk/Mad/Hov...isk%20mad.aspx måske kan i fikse nogle ideer derfra.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 1 af 9 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •