Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Elektronisk oversætter

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    08 Sep 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    125

    Bemærkning Elektronisk oversætter

    Er der nogen der har erfaring med en elektronisk oversætter og engelske opskrifter. Er der for mange fagudtryk i en opskrift til at sådan en oversætter kan bruges? Kan det betale sig at købe en?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Jeg har ingen erfaring med en elektronisk oversætter, men jeg ved, at de gange flere af os rokkere har brugt google-oversæt, så er vi alle endt op med MEGET morsomme oversættelser
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    13 Jul 2010
    Geografisk sted
    Fyn
    Indlæg
    75
    Åh hvis det findes, vil jeg gerne høre om det!. Kæmper med forrygende engelsk bog fuld af hæklede blomster!!.. omend de fleste forkortelser kan oversættes, så giver sammenhængen bare ikke mening nok for mig, til at jeg kan følge opskriften.. det er der komme nogle mærkværdige mutant blomster ud af!!.. er tæt på at give op....

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg har lige fundet denne, som jeg bruger til hollandsk http://translate.google.dk/# måske den kan bruges. Ellers er der forskellige lister med oversættelser. Her er en fra Vivian Høxbro - dog kun strikning http://www.viv.dk/Ordbog/ordbog.htm
    Sidst redigeret af Rita : 22-09-2010 kl. 13:35
    Knus Rita

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2010
    Geografisk sted
    9400 Nørresundby
    Indlæg
    153
    Denne er lige blevet opdateret... måske det er noget du kan bruge http://www.paapinden.dk/ord-og-enhed...ikkeordbog.php

  6. #6
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Har selv brugt translate.google nogle gange og desværre ikke fået den store hjælp men et par sunde grin så lidt har det da givet mig. Tror faktisk kun der er den seje vej med ordbogen og så er der bl.a. på vivi høxbroes side en gode fagordbog engelsk - dansk.
    God fornøjelse

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Desværre ser det ud til at også paa pinden og høxbro kun er strikkeudtryk. Ved jeg har en vejledning til hækling et eller andet sted. Leder lige videre.
    Knus Rita

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    08 Sep 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    125
    Det lyder til, at det vil være spild af penge, at købe en elektronisk oversætter.
    Mange tak for jeres svar.

  9. #9
    lis ai Gæst
    www.annebauer.dk er der både strik og hækleoversættelser.
    og www.drops.dk er der ordbøger til flere forskellige sprog

  10. #10
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Hækla Se meddelelser
    Åh hvis det findes, vil jeg gerne høre om det!. Kæmper med forrygende engelsk bog fuld af hæklede blomster!!.. omend de fleste forkortelser kan oversættes, så giver sammenhængen bare ikke mening nok for mig, til at jeg kan følge opskriften.. det er der komme nogle mærkværdige mutant blomster ud af!!.. er tæt på at give op....
    Uhada du skal da ikke give op. Der er der flere herinde, der ganske givet kan give dig lidt hjælp med oversættelserne af blomsterne.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •