Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Suttekæder

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444

    Læs her Suttekæder

    Jeg har hæklet flere suttekæder fra denne opskrift:

    http://glaphuset.blogspot.com/2009/1...en-sig-vk.html

    De er virkelig søde...MEN...en ung mor, hvis lille 6 mdr. gamle pige har flere at mine suttekæder, har fortalt mig, at den lille er begyndt at sutte og bide i den påsyede knap, og hun er bange for, at den pludselig bliver bidt af, og sluger den, selvom den er syet godt fast.

    Det har jeg slet ikke tænkt på ...pu ha...jeg blev helt forskrækket, da jeg hørte det.

    Jeg foreslog tryklås eller de "knapper man kan skyde i (ved ikke hvad de hedder), men dem turde moren heller ikke have, at der sad i.

    Sååå...jeg har i stedet fået kæderne hjem igen, og har pillet knappen af og har hæklet en en løkke i lm, i den ende, hvor sutten sad i, og så trækkes sutten gennem denne løkke, og hænger jo fast alligevel.

    Den sidste jeg hæklede, lavede jeg så intet knaphul, men har bare hæklet en fm-række rundt om kæden, og så hæklet en lm-løkket til afslutning i den ene ende.

    Ja, der er ting, man ikke tænker over.....synes lige jeg ville dele det med jer.


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Du kan evt sy knappen i, med tandtråd. Eller kineser tråd.
    supersine669

    carpe diem

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Ja, det foreslog jeg også, men moderen tør slet ikke have nogen form for knap eller lignende, så det tør jeg slet ikke mere. Det skulle jo også helst være sutten og ikke knappen, som barnet sutter på ...:-)

    Jeg kan se på opskriften på Drops - der er et også en kæde, som man blot trækker igennem sutten. Jeg tør i hvert ikke lave med knap eller lignende mere...Det andet er også lige så nemt og pænt

  4. #4
    lis ai Gæst
    Ups ja ofte skal tingene jo ud og afprøves i den virkelige verden.
    Godt du fik løst problemet og gav det videre til os andre, der heller ikke har tænkt så langt.

  5. #5
    nette strik Gæst
    Hvad med at bruge velcrobånd

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Ja det lyder som en ide. Jeg synes bare, at det jeg har brugt velcobånd til, det hænger i alle vegne og kan rive i det hæklede, samt i tøjet, men ideen er god ...

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Det smarteste til suttesnore er altså seleclips. De koster 9 kr stykket her:
    http://www.stofogstil.dk/Katalog/Syt...rticleid=15611

    Så er man heller ikke afhængig af om der nu er en knap i barnets tøj.

    Den del der skal sidde fast i sutten kan enten bare være en løkke eller to snore man binder fast om sutten afhængig af suttetype. De gammeldags sutter med en rund ring kan man bruge løkken til. Mam sutter der kun har en knop til at tage sutten fra barnet med er man nødt til at bruge to snore der bindes fast om knoppen.
    Zuzzan

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Hvad med at bruge velcrobånd
    Det går altså heller ikke til alle børn. Min søn har haft en suttekæde med velcro, og han suttede så meget på det, at han blev helt 'tyndslidt' om munden...
    Mvh. Mormal.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Jeg tror jeg holder mig til lm-lænken, til at trække sutten igennem i. Mit
    reservebarn er tilfreds med dette og gider ikke sutte på den nu

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    09 Nov 2014
    Geografisk sted
    Slagelse
    Indlæg
    1

    Cool Sikkerhed

    Faldt lige over opskriften. Tak for linket! Jeg er gået i gang

    Vil også bare lige nævne at man også skal tænke på længden. Den må maks være 22 cm. pga. sikkerhedshensyn.



    Mvh. Sara

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •